تقدیم پیام رئیس جمهور روسیه به مقام معظم رهبری در دیدار ولایتی با سفیر روسیه

تقدیم پیام رئیس جمهور روسیه به مقام معظم رهبری در دیدار ولایتی با سفیر روسیه

لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران در دیدار با علی اکبر ولایتی، پیام رییس جمهور روسیه در پاسخ پیام مقام معظم رهبری که توسط قالیباف ارائه شده بود را تقدیم کرد.

به گزارش ممتازنیوز، ولایتی در ابتدای این دیدار، روسیه و ایران را دوستانی مهم و همسایه‌های پایدار خواند و قدمت همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و روابط استراتژیک بین دو کشور را عامل مهم استمرار مناسبات راهبردی دو کشور در حوزه‌های گوناگون دانست.
ولایتی تاکید کرد: روابط ایران و روسیه راهبردی با حفظ احترام متقابل است.
مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت: مناسبات منطقه‌ای و تحولات پیرامونی، باعث همکاری و تعامل بیشتر تهران و مسکو شده است و رفت و آمد مقامات دو کشور در روند مناسبات و تقویت تعاملات حائز اهمیت است.
وی با اشاره به این که اقتضای روابط راهبردی، همکاری های موثر در حوزه بین الملل و در سطح منطقه ای است افزود:  خوشبختانه همکاری های ایران و روسیه با کشور سوریه که به دعوت مقامات آن کشور صورت گرفت کمک کرد تا در برابر دشمنان آن کشور که یک جنگ بین المللی را با حضور بیش از ۷۰ کشور تحمیل نموده بودند، مقاومت کرده و پیروز گردد لذا این همکاری بین الملی بسیار موثر است و نمونه دیگر آن در مناقشه ارمنستان و آذربایجان محقق گردید. شرایط کنونی منطقه به گونه ای است که دو کشور می توانند با هماهنگی یکدیگر در عرصه های دیگر نیز حضور یابند و حتما همکاری ها کماکان گسترش یافته و متنوع تر ادامه خواهد یافت.
لوان جاگاریان سفیر روسیه هم که حامل پاسخ ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به پیام مقام معظم رهبری بود که چندی قبل توسط محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به وی ارائه شده بود، ضمن تقدیم این پیام به ولایتی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد و توسعه روابط  دو کشور گفت: تقویت و تحکیم روابط دو جانبه بین روسیه و ایران به قوام و تداوم مناسبات و همکاری‌های فیمابین انجامیده است و دو کشور قدم‌های موثری برای ارتقاء مناسبات برداشته‌اند.
در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر توسعه همه جانبه روابط فی مابین در حوزه های دفاعی، نفتی، هسته‌ای، صنعتی، کشاورزی، توسعه تجارت و … درباره آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند .

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.