تقریبا تمام سازندگان دستگاههای اندرویدی برروی بنچمارک ها تقلب میکنند

ممتازنیوز:

تقلب برروی بنچمارک – تقریبا همه شرکت ها این کار را انجام می دهند نه فقط سامسونگ. AnandTech با انجام بررسی های گسترده اعلام کرد که تقریبا تمام سازندگان دستگاههای اندرویدی این کار را انجام می دهند. البته لیست مربوط به سامسونگ بیشتر از سایر شرکت هاست. در ادامه لیستی را که AnandTech آماده کرده و نشان دهنده این موضوع است که کدام دستگاه برروی چه بنچمارکی تقلب کرده است را مشاهده می کنید.

1

جالب اینجاست که شرکتی چون انویدیا که پردازنده تگرا ۴ را در بازار دارد، برای نشان دادن قدرت پردازنده خود به این کار روی نیاورده است. نکته دیگر در مورد کمپانی سونی می باشد که در بین سایر شرکت ها قرار ندارد و دلیل آن هم این است که آنها نمونه بررسی های انجام شده را برای AnandTech ارسال نکرده اند.

توجه داشته باشید که این کار تنها باعث افزایش سرعت CPU و GPU نمی شود، تنها کاری که این “تقلب” انجام می دهد، غیرفعال کردن سرعت پایین کلاک اسپید و sleep mode برروی تمام هسته های CPU می باشد. در ادامه گرافی را مشاهده می کنید که نشان می دهد هنگامی که یک دستگاه یک برنامه بنچمارک را در لیست خود می بیند، تمام هسته های CPU را به حداکثر توان خود می رساند. البته اگر بنچمارک را تغییر نام دهیم و کاری کنیم که دستگاه آن را تشخیص ندهد، فرکانس CPU کاهش پیدا خواهد کرد.

andebench_575px

gsmarena , anandtech

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.