تقسیم ۲۷۰ ریال سود نقدی در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۰ با حضور بیش از ۹۶ درصد سهامداران برگزار شد و تقسیم ۲۷۰ ریال سود به ازای هر سهم این بانک به تصویب رسید.


به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در این مجمع که به ریاست محمدرضا ساروخانی رییس هیات مدیره بانک ملت برگزار شد، مقرر شد تا سود نقدی سهامداران دارای کمتر از یک میلیون سهم، عصر روز پنج شنبه ۲۹ تیرماه ۹۱ به حساب اعلام شده از سوی آنان در این بانک واریز شود.

در عین حال در مجمع عمومی عادی بانک ملت، عملکرد هیات مدیره و صورت های مالی مربوط به سال مالی پایان اسفندماه ۹۰ به تایید سهامداران رسید.

همچنین سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس اصلی برای سال مالی ۹۱ و روزنامه های دنیای اقتصاد و جمهوری اسلامی نیز به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار برای درج آگهی های مجمع بانک ملت برای سال مالی جدید انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش، سازمان حسابرسی در گزارش خود اعلام کرد که وضعیت مالی گروه و بانک ملت( شرکت سهامی عام) را در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۰ و عملکرد مالی و جریان های نقدی گروه و بانک را برای سال مالی منتهی به تاریخ یادشده، از تمامی جنبه های بااهمیت، طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب ارزیابی کرد.

دکتر علی دیواندری مدیرعامل بانک ملت در ابتدای این مجمع، گزارش عملکرد هیات مدیره را مربوط به سال مالی ۹۰ قرائت کرد و اعلام کرد که در نتیجه تجدید ارزیابی دارایی ها۱۳ هزار میلیارد ریال در ماه های آینده و با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده تا پایان مهلت قانونی به سرمایه بانک افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به چالش های نظام بانکی در سال گذشته اظهار داشت: سال ۹۰ سال خاصی برای نظام بانکی بود ولی با وجود تمامی چالش ها، همکاران و مدیران بانک ملت تلاش کردند تا کارنامه قابل قبولی را از خود برجای بگذارند و سال گذشته را با موفقیت به پایان برسانند.

دکتر دیواندری، دستاوردهای به دست آمده را حاصل تلاش تک تک کارکنان بانک ملت دانست و ادامه داد: این موفقیت ها حاصل دسترنج همه کارکنان ستاد و صف در بیش از یکهزار و ۸۰۰ شعبه بانک است.

وی ۸۹٫۸ درصد سهامداران بانک ملت را حقوقی و ۱۰٫۲ درصد آنها را حقیقی خواند وگفت: هم اکنون سرمایه بانک ۲۰ هزار میلیارد ریال است که در قالب دو میلیارد سهم میان سهامداران توزیع شده است.

مدیرعامل بانک ملت به رشد ۱۵٫۷ درصدی دارایی های این بانک در سال گذشته اشاره کرد و افزود: حقوق صاحبان سهام بانک ملت نیز در سال گذشته ۶۶٫۳ درصد افزایش یافته است.

دکتر دیواندری با تاکید بر این نکته که کل درآمدهای بانک ملت در سال ۹۰ رشد ۹٫۷ درصدی داشته است، افزود: سود پس از کسر مالیات بانک ۱۳٫۹ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، با در نظر گرفتن صورت های مالی تلفیقی، سود سهم پیش بینی شده بانک با ۱۴٫۲ درصد افزایش از ۳۵۳ ریال به ۴۰۳ ریال رسیده است.

دکتر دیواندری گفت: سود خالص بانک ملت در سال ۹۰ معادل ۱۳٫۹ درصد،EPSبانک ۱۴٫۲ درصد وDPSهم ۱۵۰ درصد رشد کرده و از ۸۰ ریال به ۲۷۰ ریال رسیده است.

وی با اشاره به رشد ۵۲ درصد تعداد کارتخوان های فروشگاهی بانک ملت در سراسر کشور گفت: هم اکنون ۶۵ درصد از تراکنش های بانک ملت از طریق شبکه مجازی و خارج از شعبه انجام می شود.

دکتر دیواندری با بیان این نکته که تعداد واحدهای ارزی بانک ملت در داخل کشور در پایان سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: در اثر این رشد، سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت این بانک در حوزه ارز ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی از رشد ۵۵ درصد تعداد کارت های الکترونیک صادره بانک ملت خبر داد و اضافه کرد: تعداد کارت ها از ۲۰ میلیون فقره در سال ۸۹ به ۳۱ میلیون فقره در سال ۹۰ رسیده و شمار حساب های الکترونیک هم از ۲۸ میلیون فقره به ۳۵ میلیون فقره افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ تراکنش های سامانه خرید اینترنتی بانک ملت از ۱۴ هزار میلیارد ریال در سال ۸۹ به ۷۱ هزار میلیارد ریال در سال ۹۰ و تعداد این تراکنش ها نیز از ۱۲ میلیون فقره به ۱۹ میلیون فقره افزایش یافته است.

وی ارتقای رتبه بانک ملت در میان بانک های تجاری بزرگ در سرانه کارکنان در جذب منابع، سرانه شعب در جذب منابع، رشد صدور ضمانتنامه ها، سرانه کارکنان در جذب سپرده های ریالی، سرانه شعب در جذب سپرده های ریالی و رتبه دوم در گشایش اعتبارات اسنادی و صدور ضمانتنامه ها را از جمله موفقیت های این بانک در سال گذشته ذکر کرد.

دکتر دیواندری به شفاف سازی وضعیت مالیاتی بانک ملت اشاره کرد و گفت: مالیات سال های ۸۵، ۸۶ و ۸۸ تسویه شده، مالیات سال ۸۷ تعیین تکلیف شده و در مورد مالیات سال ۸۹ نیز تفاهمات انجام شده و تخفیفات خوبی نیز از سازمان امور مالیاتی اخذ شده است.

به گفته وی، مطالبات بانک از دولت تا سال ۸۹ نیز به طور کامل و در قالب تسهیلات حساب ذخیره ارزی و سهام شرکت های قابل واگذاری تسویه شده و مطالبات سال ۹۰ نیز درحال انجام است که مجموعا”رقمی بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال را در بر گرفته است.

مدیرعامل بانک ملت، طراحی و راه اندازی بانکداری جامع، اجرای بانکداری شرکتی، سرمایه گذاری در بخش ساختمان و مسکن، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و تاسیس صندوق های انرژی را از برنامه ها و راهبردهای این بانک عنوان کرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.