تقلای رادیوفردا در آستانه ی جنبش عدم تعهد ها

رادیودیروز : با نزدیک شدن به زمان برگزاری اجلاس عدم تعهد ها در تهران ، رادیوفردا هم بر موج عملیات روانی خود در مورد این اجلاس افزوده است و همگام با سایر رسانه های غربی و اپوزیسیون سعی در بی اهمیت جلوه دادن دستاورد های سیاسی مهم جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس دارد .

 

رادیودیروز : با نزدیک شدن به زمان برگزاری اجلاس عدم تعهد ها در تهران ، رادیوفردا هم بر موج عملیات روانی خود در مورد این اجلاس افزوده است و همگام با سایر رسانه های غربی و اپوزیسیون سعی در بی اهمیت جلوه دادن دستاورد های سیاسی مهم جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس دارد .
*اعتراف به عدم استقلال بان کی مون و تاثیرپذیری تصمیمات دبیر کل سازمان ملل از فشار های آمریکا
یکی از موضوعاتی که رادیوفردا خیلی نسبت به آن حساسیت نشان داده است در کنار موضوع سفر محم مرسی رییس جمهور مصر ، سفر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل به کشورمان است . بیشترین مانور رادیوفردا روی این مسئله است که سفر این دو نفر نه به خاطر پاسخ مثبت گفتن به دعوت جمهوری اسلامی ایران ، بلکه به دلیل عرف حضور دبیر کل سازمان ملل و رییس سابق جنبش عدم تعهد هاست ! البته رادیوفردا عملیات روانی خود را تا آنجایی تغلیظ کرد که حتی مدعی شد که ایران نگران حضور بان کی مون است چرا که از انتقادات وی به جمهوری اسلامی در قبال موضوع هسته ای و نیز ماجرای سوریه نگران اس ! البته رادیوفردا از فشار های آمریکا بر روی دبیر کل سازمان ملل برای عدم سفر به ایران پرده برداشت تا بار دیگر استقلال این نهاد های بین المللی زیر سوال برود .
*جمهوری اسلامی ایران از ذکر نام میهمانان و حاضرین این اجلاس می هراسد !
خط خبری دیگری که رادیوفردا این روز ها در پیش گرفته است موضوع عدم اعلام اسامی کشور های حاضر در این اجلاس از سوی کشورمان است . رادیوفردا می گوید علت این موضوع هراس ایران از اعلام انصراف برخی از این کشور ها در روز های اینده تحت فشار آمریکا و غرب خواهد بود ! نکته ای که باز هم در این جا باید اشاره شود اینست که خود رادیوفردا هم غیر مستقیم اعتراف کرده که این کشور ها به صورت مستقل می خواهند بیایند و قلبا با ایران هستند ولی تحت فشار ممکن است نیایند ! پس حتی عدم شرکت آنها به منزله ی انزوای ایران نیست ! هر چند تحت هر شرایطی رادیوفردا به بهانه ها و ترفند های مختلف عملیات روانی خود را در پیش خواهد گرفت .
*تعطیلی تهران : رادیوفردا می گوید به خاطر مسائل امنیتی است
در مدت برگزاری اجلاس عدم تعهد ها تهران ۵ روز تعطیل خواهد بود . البته دو روزآن که پنج شنبه و جمعه است ولی ۳ روز هم اضافه بر ان تعطیل خواهد بود . رادیوفردا سعی می کند از این موضوع هم به نفع خط خبری خود بهره برداری کند و آن را نشانه ی ضعف نظام بداند و به همین دلیل مدعیست که به دلایل مسائل امنیتی این اقدام صورت گرفته است . همین جا باید پاسخ داد که اگرچه به این اندازه تا کنون کم سابقه بوده است ولی در بسیاری از کشور های برگزار کننده تعدادی از روز های مصادف با این اجلاس تعطیل بوده است . از سوی دیگر مگر اشکالی دارد که به خاطر حفظ امنیت و هرچه سالم تر برگزار شدن چنین نشست مهمی در کشورمان ۳ روز هم تعطیل شود ؟ و آیا رادیوفردا منکر توطئه های گسترده ی منافقین و ایادی غرب و آمریکا در کشورمان است ؟ آیا بعید نیست که این بدخواهان و در راسشان آمریکا برای به حاشیه بردن این اجلاس توطئه ای را کما فی السابق تدارک دیده باشد و قصد خدشه وارد کردن به دستاورد های مهم این اجلاس را داشته باشد ؟
بنابراین چندان هم غیر منطقی به نظر نمی رسد که حتی برای ایجاد نظم و امنیت چنین تمهیداتی اندیشیده شده باشد


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.