تقلبی بودن پنی‌سیلین شایعه است

۲۲م آذر ،
ممتاز نیوز : بهزاد شریف مخمل‌زاده با بی‌اساس خواندن شایعه تقلبی بودن داروهای پنی‌سیلین موجود در کشور، اظهار داشت: تا کنون گزارشی در اینباره نداشته‌ایم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: غالبا آنتی بیوتیک‌ها از داروخانه‌های سراسر کشور توسط بیمار تهیه می‌شوند و داروخانه‌ها هم فقط از شرکت‌های پخش دارو و مجاری قانونی این آنتی‌بیوتیک‌ها را تهیه می‌کنند.

مخمل‌زاده با بیان اینکه تفاوتی ندارد که دارو از کدام کشور وارد شده باشد، اظهار داشت: داروهایی که وارد کشور می‌شوند قبل از ورود در قرنطینه نگهداری می‌شوند تا آزمایشاتی برای تشخیص صحت و سلامت آنها انجام شود و سپس برای پخش در سراسر کشور در اختیار شرکت‌های پخش دارو قرار می‌گیرند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: بسیاری از داروها ممکن است در کشورهای دیگر عارضه‌هایی نداشته باشد اما در کشور ما عارضه داشته باشد که این امری طبیعی است و اگر این موارد اتفاق بیفتد ما آن را ثبت می‌کنیم اما تاکنون گزارشی مبنی بر تقلبی بودن و یا عارضه‌هایی بر اثر استفاده از پنی‌سیلین نداشته‌ایم.

اخیرا در بین بیماران شایع شده بود که چند بیمار به سبب استفاده از پنی‌سیلین به کما رفته‌اند که این امر سبب شده بسیاری از بیماران در استفاده از این دارو دچار تردید شوند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.