تقلب و تخلف برخی شرکت‌های بیمه

خبرگزاری فارس: افزایش توانگری مالی طبق آیین‌نامه/ تقلب و تخلف برخی شرکت‌های بیمه

بینا- مدیر عامل بیمه رازی با اشاره به تطبیق توانگری مالی این شرکت با آیین‌نامه شورای عالی بیمه گفت: برای بیمه کردن موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه نیاز به حمایت بیمه مرکزی داریم.
به گزارش بینا، یونس مظلومی با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در چند سال گذشته به فارس گفت: به استناد گزارشات، این شرکت یکی از بهترین شرکت‌ها در صنعت بیمه است و تاکنون حدود ۷ میلیون بیمه‌نامه فروخته است.
وی با اشاره به تصویب آیین‌نامه توانگری مالی توسط شورای عالی بیمه در سال گذشته گفت: براساس عملکرد سال ۹۰، بیمه رازی تنها شرکتی بود که طبق این آیین‌نامه توانگری مالی خود را افزایش داد و از سطح ۵۶ به ۱۳۳ رسید.
مظلومی با اشاره به اینکه بیمه رازی مبتکر بیمه‌های موتورسیکلت در کشور بوده گفت: برای ادامه این کار نیاز به حمایت بیمه مرکزی داریم زیرا در حال حاضر حدود ۵ میلیون موتورسیکلت در کشور فاقد این بیمه‌نامه هستند.
مدیرعامل بیمه رازی اضافه کرد: خطر بیمه نبودن موتورسیکلت‌ها متوجه شرکت‌های بیمه و صندوق خسارت‌های بدنه نیز است.
مظلومی در خصوص فعالیت‌های بیمه رازی افزود: در سال گذشته قراردادهای بزرگی منعقد شد که مهمترین آنها در حوزه نفت و گاز و بیمه فازهای یک تا ده پارس جنوبی به راهبری این شرکت و با کمک دیگر شرکت‌های بیمه‌ای است.
وی تصریح کرد: بیمه رازی با توجه به سابقه فعالیت خود، در نقش تأمین کننده منابع انسانی سایر شرکت‌های بیمه نیز عمل می‌کند و این افتخاری برای مجموعه است.
مدیرعامل بیمه رازی ضمن انتقاد از وقوع برخی تخلفات و تقلب از سوی معدودی از بیمه‌گذاران در صنعت بیمه گفت: در حال حاضر این کار در تعداد زیاد و با ارقام کم در حال رخ دادن است و نگاه قوه قضائیه این است که شرکت‌های بیمه سرمایه عظیمی دارند که باید از آن منابع به مردم کمک کنند.
محمدرضا گنجی، رئیس هیئت مدیره بیمه رازی نیز با اشاره به بهبود وضعیت بیمه در کشور گفت: در سال جاری رتبه ایران در دنیا از ۷۳ به ۶۵ رسیده که این نشان‌دهنده آشنایی بیشتر مردم با صنعت بیمه است.
رئیس هیئت مدیره بیمه رازی افزود:  بر این اساس سرانه دریافت حق بیمه در کشور رشد قابل‌توجهی یافته است.
وی گفت:  اگرچه در سال‌های اخیر با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش این روند بوده‌ایم اما آمار کشور ما به لحاظ تعداد تصادفات بسیار بالا است.
وی ادامه داد: طرح‌های جدیدی برای ورود به بازار داریم که در آینده‌ای نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.