تقویت دیپلماسی کشور در مدیریت “بازار جهانی گاز”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: با تقویت دیپلماسی انرژی، ایران تا سه سال آینده می تواند ۵۰ درصد از درآمد ارزی را از صادرات گاز ایجاد کند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رضا پدیدار گفت: ایران از لحاظ ذخایر گاز جایگاه دوم را در دنیا دارد و البته گفته می شود ایران دارای بزرگترین منابع گاز طبیعی در جهان است.

وی گفت: ایران بزرگترین منابع گاز و نفت را دارد که با تقویت دیپلماسی انرژی می توانیم حضور بین المللی خود را افزایش دهیم و باید تولید خود را بالا ببریم.

پدیدار تاکید کرد: دبیر کلی این مجمع می تواند بازوی خیلی مهم در توسعه بازار صادراتی گاز ایران باشد و محمد حسین عادلی دبیر مجمع هم با مسائل دیپلماسی اشناست و اختلاف نظر ما با منابع مشترکمان با قطر را می تواند ساماندهی کند.

وی تصریح کرد: مجمع کشورهای صادر کننده جهانی گاز می تواند در تصمیم گیری های جهانی نقش موثری داشته باشد.

وی اظهار داشت: مجمع صادر کنندگان گاز منافع مشترک دارد و در این حال رقابتی هم میان اعضا وجود دارد و به دنبال امنیت عرضه است.

پدیدار گفت: بهترین بازار صادرات برای ما جنوب شرق آسیا است و اروپایی ها هنوز از سیستم سنتی زغال سنگ استفاده می کنند و روسیه نیز نقش قابل توجهی در انتقال گاز طبیعی به اروپا دارد.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.