تقویت ساختار حاکمیتی معدن و واگذاری امور اجرای iبه بخش خصوصی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

معاون معدنی وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: توسعه بخش معدن با تقویت ساختتار حاکمیتی معدن و واگذاری هرچه بیشتر کارهای اجرایی iبه بخش خصوصی تحقق می یابد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، وجیه اله جعفری امروز در مراسم اختتامیه کنگره بین المللی معدن اظهار داشت لزوم توسعه معدن وصنایع معدنی بارها مطرح شده و برای تحقق این امر تلاش می شود که ساختار حاکمیتی این بخش تقویت وزمینه حضور بخش خصوصی در فعالیتهای معدنی پررنگ تر شود.
 
وی ادامه داد: همچنین در این جهت سعی شده فضای بخش تخصصی در حوزه معدن تقویت شود و سازمان نظام مهندسی معدن نیز iبه همین منظور در همهی استانهای کشور تأسیس شده.
 
جعفری تصریح نمود: اما آنچه که معلوم است این سامانه تا iبه امروز نتوانسته فضای تخصصی کاملی در حوزه معدن ایجاد کند و انتظار ما از این بخش این است که حوزه نظام مهندسی یکی محورهای مهم کنگره های بعدی معدنی قرار گیرد.
 
وی افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند از حوزه های تحخصصی هم چون نظام مهندسی معدن آغاز شده و توسعه یابد
 
معاون معدنی وزیر صنعت اظهار داشت: نکته بعدی در تحقق توسعه معدنی کمک iبه توسعه تدوین زوابط و معیارهایی است که باید در فعالیتهای معدنی رعایت شود.
 
وی در خصوص استراتژی معدن گفت: تکمیل نهایی این استراتژی می تواند iبه تسریع امور و حرکت کند فعالیت کشور کمک کند که این امر iبه طور جدی پیگیری می شود ./عب
 
جعفری در خصوص بازسازی و احیای معادن گفت: همین اکنون در این حوزه بخش متخصص آمائه کار و هم ضوابط و معیارها فراهم است و ابتدا باید در نقطه آغاز فعالیت های معدنی یعنی اکتشاف اقدامات اجرایی صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: اگر بخش اکتشاف iبه صورت علمی وتخصصی پیش رود مجموعه فعالیت های دیگر معدنی نیز iبه دنبال آن هدایت خواهد شد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.