تقوی: برای بازی با داماش کاملا آماده‌ایم

۲۳م دیماه ،

مجتبی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، دربارهٔ بازی یکشنبه (فردا) تیمش برابر داماش گیلان اظهار کرد: بازی سختی خواهد بود چون این روزها داماش شرایط خوبی دارد. هم در لیگ نتایج مناسبی گرفته و هم در جام حذفی توانسته به نیمه نهایی راه پیدا کند. این تیم کادرفنی و بازیکنان توانمندی دارد. از طرفی میزبان بازی هم هست و از حمایت تماشاگران خونگرم گیلانی هم بهره می‌برد.

وی افزود: این مسابقه برای ما بسیار حساس است و باید امتیازهایی را که به ناحق در چند بازی اخیر از دست دادیم، جبران کنیم. معتقدم داماش برخلاف برخی تصورها، اتفاقا فوتبالی براساس اصول تاکتیکی ارائه می‌کند. ما آنها را به دقت آنالیز کرده‌ایم و دیدیم که بازیکنانشان آگاهانه بازی می‌کنند و همین عامل موفقیت‌شان شده است.

سرمربی سایپا افزود: از طرفی ما هم تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و همه بازیکنان برای این بازی آماده‌اند. اگر مسائل غیرفنی در این بازی مانند چند بازی قبل رخ ندهد می‌توانیم به نتیجه‌گیری امید زیادی داشته باشیم.

تقوی در پاسخ به این سوال که چه عامل غیرفنی در بازی‌های اخیر سایپا سبب نتیجه نگرفتن‌تان شده است، گفت: در سه بازی قبل ۵ امتیاز به ناحق از تیم سایپا گرفته شد. در آخرین بازی که مقابل فولاد بود، گل سالم ما را داور مردود اعلام کرد و تشخیص صحت این گل فوق‌العاده واضح بود. در بازی با گهر بازیکن حریف یک متر و نیم در آفساید قرار داشت که داور آن را اعلام نکرد و آن بازیکن پس از برخورد با دروازه‌بان ما هم تیمش را صاحب یک پنالتی کرد و دروازه‌بان‌مان هم اخراج شد و مجبور شدیم ده نفره بازی را ادامه بدهیم. ما از گهر جلو بودیم و آن اتفاق سبب تساوی بازی شد. بعد از آن باز هم جلو افتادیم ولی داور ۵ دقیقه وقت اضافه گرفت و این هم تعجب‌آور بود و در نهایت گهر در آخرین دقایق وقت تلف شده گل تساوی را به ثمر رساند. همچنین در بازی با استقلال هم بازیکن ما به ناحق اخراج شد و یک پنالتی به سود ما گرفته نشد.

وی با انتقاد از وضعیت داوری ادامه داد: من یاد نگرفته‌ام که به داوران بی‌احترامی کنم. هیچ داوری نمی‌تواند شهادت دهد که من تاکنون به او در کنار زمین بی‌احترامی کرده باشم، اما متاسفانه حق ما در این بازی‌ها خورده شده است. خیلی‌ها می‌گویند تو بیش از حد مودب هستی و باید کنار زمین سروصدا به راه بیندازی. حتی این حرف را برخی از چهره‌های شناخته شده فوتبال مملکت به من می‌گویند. من کنار زمین داد و بیداد نمی‌کنم اما از عملکرد کمیته داوران و داوران هم متعجم. این وضعیت ما را نگران کرده است. خدا را خوش نمی‌آید، سایپا را که خوب بازی می‌کند و استحقاق نتیجه‌گیری دارد تا این حد حقش خورده شود. واقعا حق فنی ما را نداده‌اند. اشتباه‌های داوری صورت می‌گیرد که حتی نیاز به کارشناسی هم ندارد.

سرمربی سایپا در پاسخ به این سوال که آیا به فدراسیون و کمیته داوران اعتراضی کرده‌اید، گفت: باشگاه به صورت شفاهی به فدراسیون اعتراض کرده است. شاهد بودم زمانی که داوران اشتباهاتی را به ضرر تیم فولاد داشته‌اند، برخی از مسوولان استان خوزستان، فرماندار،‌ نماینده مجلس و… همه اعتراض کردند. این اعتراض‌ها بد نیست و اتفاقا خوب است و این نشان می‌دهد که مسوولان آن استان چقدر نسبت به وضعیت تیمشان حساس‌اند. اما متاسفانه مسوولان استان ما به این شکل عمل نمی‌کنند!

وی با بیان اینکه سایپا امسال بیشترین صرفه‌جویی را نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتری داشته است، به ایسنا گفت: بودجه تیم ما امسال ۴۵ درصد کمتر شده و خود ما هم ۲۰ تا ۲۵ درصد صرفه‌جویی کرده‌ایم. در همین نیم فصل چند بازیکن را کنار گذاشته‌ایم و با سایر بازیکنان جوان کار را ادامه دادیم. هیچ تیمی به اندازه ما صرفه‌جویی نکرده است. در این شرایط انتظار داریم حمایت‌ها بیشتر باشد. متاسفانه حق تیم ما را در ورزشگاه خودمان می‌خورند. این اشتباه‌های داوری در روحیه بازیکنان کم سن و سال سایپا تاثیر زیادی دارد.

تقوی با انتقاد از صحبت‌های حسین عسگری رییس دپارتمان داوری فدراسیون تصریح کرد: یک بار مدیرعامل باشگاه سایپا نسبت به اشتباه‌های داوری علیه تیم ما اعتراض کرد که عسگری در روزنامه‌ها پاسخ داد، ”سایپا توقع دارد که داوران برایش گل بزنند!” ما چنین انتظاری نداریم. ما خودمان گل می‌زنیم، گل‌مان را قبول نمی‌کنند. آقای عسگری منتظر است یک کسی مصاحبه کند و بعد از آن در روزنامه‌ها جوابش را بدهد. حق تیم ما ضایع شده و ما مسببان آن را به خدا واگذار می‌کنیم. اعتراض من به عنوان سرمربی سایپا حق طبیعی من است و هیچ‌وقت نسبت به تصمیم‌های داوری بدبین و مشکوک نبوده‌ام، اما خیلی از این اشتباه‌ها امتیازات زیادی را از سایپا گرفت.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.