تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف سیر

۲۳خردادماه،

سیر ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن با عفونت ها مبارزه می کند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛ به نقل از نشریه نچرال مطالعات اخیر نشان می دهد که سیر با داشتن خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی در برابر عفونت ها از بدن محافظت می کند و بیماری های پوستی ناشی از باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و یا مخمر ها را می توان با مالش سیر خرد شده در مناطق آسیب دیده درمان کرد.

این گزارش حاکیست، سیر نه تنها توانایی لازم برای مقابله با عفونت های باکتریایی و ویروسی را دارد بلکه عفونت های حاصل از میکروب های دیگر از جمله مخمرها، قارچ ها و کرم ها به وسیله سیر بهبود می یابند و از یک ماده خاص موجود در سیر به نام آجویین برای جلوگیری از عفونت های ناشی از مخمر کاندیدا آلبینکس استفاده می گردد.

تحقیقات دیگر نشان داده است که سیر خرد شده می تواند از عفونت هایی که به وسیله سودوموناس آئروژینوزا که در بیماران دچار سوختگی ایجاد می گردد جلوگیری کند.

نتایج دیگر این مطالعه نشان داد که سیر همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است چرا که حاوی سطوح بالایی از ویتامین C است و به عنوان یک ترکیب مهم ضد سرطانی شناخته شده است و از آنجا که مقدار پتاسیم آن بالاست می تواند در جذب مواد مغذی ضروری موثر باشد و از مشکلات گوارشی و خستگی جلوگیری کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.