تقویت شوراهای حل اختلاف جزو اولویت‌های قوه قضائیه است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور خدمت‌رسانی به مردم را وظیفه همه مسئولان دانست و گفت: تقویت و توسعه فعالیت های شوراهای حل اختلاف جزو اولویت ها و تاکیدات رئیس دستگاه قضایی کشور است.

به گزارش تفسیری حوزه حقوقی قضایی باشگا ه خبرنگاران، رئیس شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به اینکه مردم در مراجعه به دادگستری حاوی مشکلات مختلفی می باشند، اضافه نمود: وجود مشکلات متعدد از جمله مشکلات خانوادگی سبب فشار روحی و روانی اشخاص می‌شود، که مسئولان دادگستری و شوراهای حل اختلاف باید این موضوع را در برخورد با مراجعه‌کنندگان در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برخورد اشخاص با مراجعه‌کنندگان تاثیر بسزایی در رفتار آنها دارد، افزود: خوشرویی و یا بدرفتاری پرسنل در برخورد با مراجعه‌کننده سبب به هم ریختن وضعیت روحی شخص و یا تقویت روحی او می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی میانجی در ادامه سخنان خود با تاکید بر رفتار درست با ارباب رجوع افزود: در آیات و روایات اسلامی تاکید بسیاری بر رسیدگی به امور مردم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بهشتی و جهنمی شدن هر شخص بستگی به عملی دارد که انجام می‌‌دهد، اضافه نمود: اشخاص می‌توانند با اعمالی که انجام می‌دهند، آینده‌ای خوب یا بد را برای خود در دنیای اخروی رقم زنند.

احمدی میانجی عملکرد و رسیدگی شورای حل اختلاف در استان برای رسیدگی به پرونده ها را بسیار خوب دانست و گفت: باید این روند همچنان ادامه یافته و تقویت شود چرا که مردم بر گردن نظام حق دارند.

براساس این گزارش تفسیری به نقل از قوه قضاییه؛ رئیس شورای حل اختلاف کشور خدمت به مردم را یک عبادت یاد نمود و گفت: در این جهت باید خدمت به مردم را الگو برای خود قرار دهیم چرا که خدمت به مردم بسیار مهم است.

همچنین در ادامه این مراسم رئیس سابق شوراهای حل اختلاف استان زنجان نیز به ارائه گزارش تفسیریی از اقدامات انجام شده توسط شوراهای حل اختلاف استان زنجان پرداخت ،توکل حیدری با اشاره به اینکه یک نهاد پویا در رسیدگی به شکایات مردمی است، اضافه نمود: در سال قبل ۶۴ درصد پرونده‌های استان در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شد.

در این مراسم با تقدیر از زحمات ” توکل حیدری” رئیس سابق شوراهای حل اختلاف استان زنجان “سیدنجم‌الدین صفوی” به‌عنوان رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان معرفی شد.

انتهای پیام/ پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.