تقویت فرهنگ بومی، تنها راهکار دفع هجمه دشمنان

۱۰م دیماه ،

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس، فرهنگی بودن کردستان را فرصتی غنی برای برنامه ریزی توسعه ایی استان خواند و خواستار توجه بیشتر فعالان این عرصه در تدوین سند چشم انداز استان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، حامد قادرمرزی نماینده مردم شهرستانهای قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کارگروه آمایش محیط زیست و توسعه پایدار استان کردستان، از تلاش و کوشش استاندار و مسوولین برای توسعه همه جانبه استان قدردانی کرد و بر توجه بیشتر موضوعات فرهنگی در سند توسعه استان تاکید کرد.

وی فرهنگی بودن کردستان را فرصتی غنی برای برنامه ریزی توسعه ایی استان خواند و خواستار توجه بیشتر فعالان این عرصه در تدوین سند چشم انداز استان شد.

نماینده مردم شهرستانهای قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به هجمه دشمنان علیه ملت ایران، تنها راهکار دفع این هجمه ها را تقویت فرهنگ بومی دانست و گفت: دشمن به دنبال ضربه به هویت اسلامی ایرانی ما است و از این رو باید نسخه هایی در دفع این هجمه ها بپیچیم.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی استان کردستان می توان اقتصاد فرهنگی را در این استان رواج داد.

قادرمرزی با اشاره به اینکه توریسم فرهنگی بعد از ورزش جذابترین حوزه است، گفت: کردستان ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر در حوزه فرهنگی دارد که باید برای این مهم برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ کردها کاملا ایرانی است، خاطرنشان کرد: متولیان حوزه فرهنگ در کردستان باید بر روی این حوزه بیشتر کار کنند تا به جایگاه واقعی خود برسد.

قادرمرزی به وضعیت شهر سنندج نیز اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس مطالعات انجام شده این شهر ظرفیت گنجایش بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را ندارد و از این رو باید در تدوین سند چشم انداز به سر ریز جمعیت این شهر به منطقه دهگلان مورد مطالعه قرار بگیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.