تقویت فرهنگ راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

اعتقاد ما این است که یکی از موضوعاتی که دشمنان انقلاب ما بیش از هر موضوعی روی آن سرمایه گذاری کرده‌اند، مباحث اقتصادی و فرهنگی است. رهبری انقلاب در سال‌های اخیر همواره بر توجه جامعه به خطر تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، فتنه‌های دشمنان و هم مسائل اقتصادی تاکید ویژه ای داشته‌اند و در سخنرانی های خود نسبت به آن به مسئولان هشدار داده‌اند.

مسائل فرهنگی یکی از دو شیوه اصلی است که دشمن احساس کرده اگر بر روی آن سرمایه گذاری کند، می‌تواند بنیادهای فکری جوانان را سست نماید. در این راستا تلاش های بسیاری هم صورت داده است و توفیقاتی هم داشته است.

اگر مسئولان ما بخواهند وظیفه‌شان را در تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری عمل کنند، باید اولویت خود را به این دو محور مهم اختصاص دهند. مشکلات باید مطرح شود. مجلس و دیگر نهادهای فرهنگی دست به کار شوند و گامی موثر در تقویت فرهنگ کشور و انتقال باورها به نسل جوان بردارند.

نکته دیگری که باید به آن متذکر شد، این است که تهاجم فرهنگی با روش‌های هنری و رسانه‌های جدید به میدان نسل جوان می‌آید، لذا بهترین شیوه مقابله با آن استفاده از همین زبان هنر است. لذا این یک فرصت است که بتوانیم در قالب نمایش، فیلم، داستان و خطابه نسل جوان را با حقیقت دین، داستان پیامبران(ص)، انقلاب و دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت آشنا سازیم.

تمرکز بر تولید چنین آثاری به همین دلیل اهمیت ویژه‌ای می یابد. قطعا یکی از آثار شاخص در این زمینه، نمایش «شب آفتابی» است.

میزان استقبال مخاطب از چنین نمایشی حاکی از نیاز نسل جوان و خانواده‌ها به چنین برنامه‌هایی است. این جمعیت و شور و شوق آن‌ها و همراهی شان با روایات تاریخی نشان می‌دهد ابزار هنری به خوبی می‌تواند در راستای انتقال مفاهیم پیش برود. اشتیاق هم برای این مفاهیم و ارزش ها وجود دارد. حال نوبت مسئولان است که به خود بجنبند و محکم‌تر گام بردارند تا از این قافله عقب نمانند.

به عقیده من دستگاه‌های مسئول و اجرایی باید مخاطبان ویژه چنین برنامه‌هایی باشند و کارهای عظیمی مانند «شب آفتابی» و میزان علاقه‌مندی مخاطب را ببینند. آن گاه به راحتی می‌توانند برای مقابله با تهاجم فرهنگی برنامه ریزی کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی
 

۵۸۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.