تقوی: از ژوزه دو درس تاکتیکی یاد گرفتم/هرچه فکر می کنم پرسپولیس موقعیت گلی نداشت / اخبار ورزشی

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: از ژوزه دو درس تاکتیکی یاد گرفتم که یکی از آنها برایم تازگی داشت.مجتبی تقوی پس از تساوی بدون گل سایپا برابر پرسپولیس در مورد اینکه مساوی حق تیم شما بود یا نه، با تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: چه چیزی حق ما است یا نیست تعبیر درستی نخواهد بود. همیشه هر حقی به واقعیت تبدیل نمی‌شود ولی شایستگی ما در نیمه اول کامل نبود. اینکه چه اتفاقی در نیمه اول برای ما افتاد باید آن را بررسی کنم اما بهترین موقعیت آنها صحنه پنالتی بود که جا دارد از فغانی تشکر کنم چون او عدالت را در جریان بازی رعایت کرد.
وی افزود: در بازی، لحظه‌ها و اشتباهات تاثیرگذار است. در صحنه پنالتی استفاده از عمق دفاع ما برای پرسپولیس جواب داد و آنها به بهترین موقعیت خود رسیدند. هر چه فکر می‌کنم آنها موقعیت گل دیگری نداشتند. در نیمه دوم خیلی بهتر از نیمه اول بازی کردیم. با یک تیم با تجربه بازی کردیم و اگر خط دفاع و دروازه‌بان پرسپولیس روز خوبی نداشتند موقعیت‌های زیادی خلق می‌کردیم و چند موقعیت را دروازه‌بان آنها گرفت. بی دلیل نیست که آنها با این ارقام قرارداد می‌بندند.
تقوی تصریح کرد: اعتقاد دارم پرسپولیس چیزی برای از دست دادن ندارد و هفته‌های آینده می‌بینید که آنها به کمتر از برد قانع نمی‌شوند. در نیمه اول خوب بازی نکردیم اما در نیمه دوم شجاعانه به میدان رفتیم.
تقوی در مورد اینکه ۲ پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد، خاطرنشان کرد: داور خیلی خوب سوت زد و بی دلیل نیست که فغانی یکی از داوران منتخب کنفدراسیون فوتبال آسیاست. داوران ما کلا قوانین را به صورت یکسان اجرا نمی‌کنند و در برخی مواقع اتفاق‌هایی رخ می‌دهد اما به نظر من فغانی یکی از بهترین داوران لیگ است.
سرمربی سایپا در پاسخ به این سوال که چرا تیم شما در نیمه اول مثل نیمه دوم بازی نکرد، گفت: این یکی از چالش‌های تیم من است. دلیلی نمی‌بینم که اطلاعات تاکتیکی تیم را از طریق رسانه‌ها مطرح کنم. پرسپولیس با سیستم ۲-۱-۴-۳ بازی می‌کند ولی به نظر من کریم انصاری‌فرد دیر وارد بازی شد و وقتی به میدان آمد ما را اذیت کرد. ترجیح می‌دهیم تیم مان بسته بازی کند و شاید به همین دلیل از توانایی میلاد غریبی زیاد استفاده نکردیم.
وی اضافه کرد: طبیعی بود که پرسپولیس زودتر از سایپا دچار خستگی شود اما ایراد تیم ما این است که از میزان دوندگی و انرژی خود بهره نمی‌برد. کریم انصاری فرد و امین منوچهری و خیلی‌های دیگر توسط مربیانی معرفی شدند که روی آنها زحمات زیادی کشیدند. بازیکنان جوان من در میان سه مدافع قوی ایران بازی کردند. سعید دقیقی سبک بازی‌اش عوض شده و باید به بازیکنان جوان فرصت بدهیم تا تجربه کسب کنند.

تقوی در پایان گفت: امروز از ژوزه دو درس تاکتیکی گرفتم که یکی از آنها خیلی تازگی داشت. او مربی بزرگ و باتجربه‌ای است و اگر به او زمان بیشتری بدهند می‌تواند اصلاحات عمیقی در پرسپولیس ایجاد کند. اگر به این مربی بزرگ فرصت داده شود او می‌تواند تیم را به سرمنزل مقصود برساند.
 

۲۵۱ ۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.