تکایای مذهبی پرمصرف ترین ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در ایام محرم

۰۳م آذر ،

هیأت، مساجد و تکایای مذهبی در این ایام یکی از پر مصرف ترین ظروف یکبار مصرف پلاستیکی می باشند.

به گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران در قبل برای توزیع نذورات از ظروف چینی و ملامینی استفاده می شد که البته با توجه به مشکلاتی مانند شستشو، شکستن، قیمت بالا در برخی موارد و … مشکلاتی بهداشتی و زیست محیطی در بر نداشته ومورد استقبال مردم بوده است، به تدریج این ظروف جای خود را ظروف یکبار مصرف داده بطوری که امروزه به معضلی بزرگ تبدیل شده است.

حسین عبیری گلپایگانی کارشناس محیط زیست در این خصوص گفت: بسیاری از مردم از مشکلات  بهداشتی و زیست محیطی استفاده از این ظروف و نیز جایگزین مناسب آنها بی اطلاع بوده وبرخی از عوامل مانند دسترسی زیاد به ظروف پلاستیکی و قیمت پایین آنها، دسترسی کم ظروف جایگزین (ظروف باپایه گیاهی) وقیمت بالای آن استفاده از این ظروف را همچنان افزایش می دهد.

وی افزود: با توجه به قیمت بالایی که ظرف یکبار مصرف گیاهی دارد، باید به هیأت سوبسید مابه تفاوت ظروف پلاستیکی و گیاهی داده شود، تابتواند از ظروف گیاهی استفاده کرد.

همچنین ظروف گیاهی گران بوده و مقرون به صرفه نیست وقیمت آنها باید تعدیل گردد.

وی با اشاره به اینکه بالابودن قیمت ظروف گیاهی می توان از ظروف دائمی استفاده کرد، خاطر نشان کرد: می توان ظروف گیاهی را در حد بسیار زیاد تولید نموده تا قیمت آن کاهش پیدا کند ویا اینکه جلوی تولید ظروف پلاستیکی گرفته شود./ل
گزارش از: هراتیان 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.