تکذیب خبر جدایی خواهر اسد از سوریه

، سایت دمشق پست اعلام کرد که منابع سوری جدا شدن بشری اسد،‌ خواهر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را از نظام وی رد کردند.

دبیرکل سازمان ملل نسبت به تصمیم دولت و مخالفان در سوریه برای ادامه جنگ ابراز تاسف کرد.از سوی دیگر منابع خبری سوریه اعلام کردند که خواهر اسد از نظام این کشور جدا نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری بار دیگر توقف درگیری‌ها و تلاش در زمینه مذاکرات سیاسی را خواستار شد.

بان کی مون اظهار داشت: درگیری‌ها باید از طریق یک راهکار سیاسی که منعکس کننده خواسته‌های حقیقی و اراده ملت سوریه باشد، پایان یابد.

وی خاطرنشان کرد: اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب احتمالا یک استراتژی‌ جدید خواهد داشت که بعد از مذاکراتی که ظرف چند روز آینده در نیویورک انجام خواهد داد آن را ارائه خواهد کرد.

همچنین نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب عنوان داشت: تلاش‌های جامعه جهانی برای ایجاد یک راهکار سیاسی در سوریه شکست خورده است.

وی گفت: کمیته شش جانبه وابسته به اتحادیه عرب ویژه حل بحران سوریه تلاش‌هایی را آغاز کرده اما واقعیت جهان مانع از تحقق اهداف این کمیته شده است.

همچنین اخضر الابراهیمی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره نسبت به اوضاع خطرناک سوریه هشدار داد و انجام تغییرات واقعی را در راستای توقف خونریزی‌ها در سوریه خواستار شد.

الابراهیمی گفت: وضعیت سوریه چندان مناسب نیست و اوضاع هر روز بدتر می‌شود لذا پایان دادن به درگیری‌ها و کشتار بهترین گزینه است.

قرار است الابراهیمی با سفیران ۱۵ عضو شورای امنیت در ۲۴ ماه جاری میلادی درباره ارائه گزارشش در خصوص سفرش به دمشق دیدار کند.

همچنین ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در جریان سفرش به ورشو اعلام کرد که ملت سوریه وضعیت انسانی سختی دارند و اوضاع سوریه بسیار ذهن ما را به خود درگیر کرده است.

از سوی دیگر، ریاض حجاب، نخست وزیر سابق و جدا شده از نظام سوریه که به پاریس سفر کرده با لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه دیدار کرد و مسلح کردن مخالفان و ایجاد منطقه امن و منطقه پرواز ممنوع را در حریم هوایی سوریه خواستار شد.

ریاض حجاب در پایان سفرش به پاریس با مشاور سیاسی فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه دیدار کرد و به بررسی تمامی تلاش‌های عربی و بین‌المللی در خصوص سوریه پرداخت.

وی گفت: نباید از مرحله انتقالی بترسیم بلکه باید خود را برای آن آماده کنیم.

از سوی دیگر، سایت دمشق پست اعلام کرد که منابع سوری جدا شدن بشری اسد،‌ خواهر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را از نظام وی رد کردند.

این سایت اعلام کرد که این خبر در چارچوب جنگ روانی علیه سوری‌هاست نظیر آنچه که دیگر رسانه‌ها انجام می‌دهند.

همانطور که پیشتر نیز رسانه‌ها اعلام کرده بودند سرهنگ ماهر اسد، در انفجار مقر سازمان امنیت ملی زخمی شده است.

این در حالی است که یک روزنامه اعلام کرده بود که بشری اسد سوریه را به همراه فرزندانش ترک کرده و در ابوظبی اقامت کرده است.

از سوی دیگر سایت شبکه الجزیره گزارش داد: شورشیان مسلح مخالف رژیم بشار اسد، از تصرف سومین پست کنترل مرز سوریه با ترکیه خبرداده‌اند.

بنابر گزارش‌ها، تصرف پست مرزی تل ابیض پس از نبردهای سنگین شبانه با نیروهای دولتی صورت گرفته است.

مقامات ترکیه هم خبر تصرف کامل این پست مرزی توسط نیروهای شورشی را تایید کرده‌اند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.