تکرار/ شکایت ایران به دادگاه لاهه برای نقض تحریم‌ها

قاضی بین المللی گفت: ایران باید مطالبات حقوقی خود مبنی بر نقض تحریم‌ها را از طریق دادگاه بین المللی کیفری لاهه پیگیری کند تا کشورهای تحریم کننده، مجبور به پاسخگویی در این زمینه شوند.

ولی الله حسینی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحریم‌های نقض شده از سوی کشورهایی که در مورد ایران اعمال تحریم کرده‌اند اظهار داشت: برخی تحریم‌های دارویی مشکلات بسیاری را برای بیماران خاص ایجاد کرده‌اند و این در حالی است که این اعمال تحریم‌ها با شعارهای مدعیان حقوق بشر در غرب، منافات دارد.

این قاضی بین المللی ادامه داد: ایران به دلیل دخالت‌های همه جانبه آمریکا تاکنون به عضویت کنوانسیون حقوق کیفری بین المللی در نیامده است و به همین دلیل کشورهای تحریم کننده از این فرصت سوء استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که ایران باید شکایت خود را از طریق مجامع بین المللی مطرح کند افزود: آمریکا مهره اصلی اعمال تحریم‌ها علیه ایران است و حتی اجازه نمی‌دهد ایران به عضویت سازمان‌های بین المللی در‌‌آید تا مسایل حقوقی خود را مطرح کند.

این قاضی بین المللی خاطر نشان کرد: ایران باید مطالبات حقوقی خود را از طریق دادگاه بین المللی کیفری لاهه پیگیری کند تا کشورهای تحریم کننده، مجبور به پاسخگویی در این زمینه شوند.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.