تکلیف بودجه ۹۲ تا پایان سال مشخص می‌شود

۲۵ام بهمن ،

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ظاهرا دولت بنا دارد لایحه بودجه را در اسفندماه به مجلس تحویل دهد، گفت: تکلیف لایحه بودجه سال ۹۲ تا پایان اسفند معین می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دیرکرد ۶۸ روزه دولت در ارائه لایحه بودجه سنواتی سال ۹۲ کل کشور گفت: با وجود تاخیر طولانی مدتی که دولت برای ارائه لایحه بودجه به مجلس داشته، در زمان باقی مانده تا پایان سال حتی اگر دولت بودجه را تحویل دهد، مجلس نمی‌تواند لایحه را در این مدت بررسی و تصویب کند.

وی در ادامه افزود: دولت باید لایحه بودجه دو دوازدهمی را به مجلس ارائه کند تا بودجه دستگاههای اجرایی حداقل برای دو ماه ابتدایی سال مشخص شود که در غیر این‌صورت مجلس بر اساس بودجه سال ۹۰ و یا ۹۱ تنخواه تصویب خواهد کرد.

سبحانی‌نیا همچنین تصریح کرد: بر اساس قانون  دولت موظف است لایحه بودجه سنواتی یا لایحه بودجه دو دوازدهمی را تقدیم مجلس کند تا پس از تصویب در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد اما در هر حال مجلس تا پایان اسفندماه و پیش از پایان سال تکلیف بودجه را مشخص می‌کند.

شایان ذکر است بر اساس قانون قوه مجریه موظف است لایحه بودجه سنواتی کشور را تا نیمه آذر هر سال برای بررسی و تصویب به مجلس ارائه کند و این در حالیست که تا کنون و با گذشت ۶۸ روز از این زمان هنوز دولت لایحه را به مجلس ارائه نکرده است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.