تکمیل ظرفیت آزمون دکتری تا شنبه / پذیرش ۱۶۰۳ نفر در مرحله تکمیل ظرفیت

تکمیل ظرفیت آزمون دکتری تا شنبه / پذیرش ۱۶۰۳ نفر در مرحله تکمیل ظرفیت

معاون سازمان سنجش با بیان اینکه مهلت انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری آغاز شده است، گفت: در این مرحله ۱۶۰۳ داوطلب جدید پذیرفته می‌شوند.

به گزارش دریچه خبر دکتر سید جلال طباطبایی ، با اشاره به انتشار اطلاعیه‌ جدید سازمان‌ سنجش‌ درباره‌ اعلام‌ ظرفیت‌ پذیرش‌ رشته‌محل ‌های جدید و همچنین افزایش ظرفیت برخی از کدرشته‌محل‌های تحصیلی آزمون‌ دکتری ۹۱، گفت: در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری متقاضیان می‌توانند از بین ۶۴۴ کدرشته محل اعلامی انتخاب رشته کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه‌ بعضی از دانشگاه‌ها پس از اعلام نتایج نهایی آزمون برای‌ پذیرش‌ دانشجو اعلام‌ ظرفیت‌ کرده‌اند و یا ظرفیت برخی از کد رشته‌محل‌های تحصیلی آزمون تکمیل نشده است، بنابراین داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت کرده‌اند و در اعلام نتایج نهایی پذیرفته نشده‌‌اند، می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت از ۱۸ مهر تا شنبه ۲۲ مهر شرکت کنند.

وی با بیان اینکه گـزینش‌ نهـایی‌ در هریک‌ از کدرشته‌‌های تحصیلی‌ اعلام شده در اطلاعیه مذکور که در سایت سازمان سنجش منتشر شده است، مطابق‌ شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون مذکور و اطلاعیه‌های قبلی آزمون‌ مذکور انجام‌ خواهد شد، گفت:‌ آن‌دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌‌شده‌ نهایی‌ در یکی‌ از کدرشته‌محل‌های‌ تحصیلی ‌(اعم از دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، مجازی، بین‌الملل، پیام‌نور) اعلام‌ شده است‌ حق‌ انتخاب کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه را ندارند.

دکتر طباطبایی ادامه داد:‌ آن دسته از داوطلبانی که در جلسه آزمون حاضر بوده و با توجه به کارنامه نتایج اولیه دارای نمره کل مثبت (بزرگتر یا مساوی یک) می‌باشند مجاز به انتخاب رشته خواهند بود.

وی درخصوص دوره‌های آموزشی شیوه پژوهش محور، تصریح کرد:‌دوره‌ای با محوریت پژوهش است که دستآورد آن ارائه فناوری، نظریه و ایده جدید، تولید دانش فنی، ثبت اختراع و غیره بوده و مشتمل بر اخذ واحدهای درسی محدود و الزام به ارائه پایان‌نامه باشد. تعداد واحدهای درسی در این شیوه ۶ تا ۱۰ واحد است و دانشجو می‌تواند هم‌زمان با واحدهای آموزشی، واحدهای پژوهشی خود را انتخاب کند.

وی با اشاره به زمان آغاز تحصیل پذیرفته شدگان، گفت:‌ نیمسال پذیرش دانشجو در هریک از کدرشته محلهای مندرج در این اطلاعیه متناسب با امکانات و نظر دانشگاه یا موسسه محل قبولی، در اولین ترم تحصیلی ممکن خواهد بود. همچنین داوطلبان متقاضی لازم است در زمان ورود به سایت اینترنتی سازمان و انتخاب رشته محل، نسبت به واریز مبغ ۲۸ هزار ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی اقدام کنند.

وی با اشاره به نحوه انتخاب رشته در این مرحله، گفت:‌ فقط در صورتی اطلاعات انتخاب رشته متقاضی بدست ما رسیده است که از سیستم یک رسید ۱۵ کاراکتری دریافت نموده باشد.

معاون سازمان سنجش با بیان اینکه هر داوطلب فقط یکبار مجاز به انتخاب رشته است، گفت: هر متقاضی تنها امکان انتخاب حداکثر ۵ کدرشته محل را دارد.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.