تکنولوژی‌های ارتباطی ابزاری مؤثر در بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌ سازمان‌های بین‌المللی است

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،’اسفندیار رحیم مشایی ‘ روزسه شنبه در نشست مشترک مرکز ملی جهانی شدن و در جمع سفرای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند افزود: در دهه‌های اخیر بشریت کوشیده است، با تعریف حوزه‌های همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک ظرفیت‌های جهانی را کنار هم قرار داده و فرصت ارتقاء شرایط زندگی دوستانه در جهان را پدید آورد که اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دستاوردهای تاریخی و ارزشمند در این راستا هستند.

وی افزود: دولت و رییس‌جمهوری اسلامی ایران از هر تلاشی برای ارتقاء زندگی ملت‌ها و اثرگذاری سازنده در تحولات بین‌المللی در مسیر ارتقاء صلح و رفاه برای مردم کاملاً حمایت می کند و همه ظرفیت‌های خود را در کنار دیگر ملت‌ها در این مسیر بکار گرفته و هر دست همکاری را به گرمی می‌فشارد.

رحیم مشایی تصریح کرد: باید مجالی ایجاد شود که سازمان‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای عملکرد مؤثرتر و جامع‌تری بیابند.

وی با بیان اینکه جهان آینده، جهان همگان بوده و به همه افراد بشر تعلق دارد، افزود: امروز فرصت گریز از جمع در حال حذف شدن است و کسانی که منافع خود را در حذف دیگران یا محروم کردن آنان از منافع خود می‌بینند در جهان آینده جایی ندارند، چرا که عبور از امروز به فردا فقط از مسیر با هم بودن مقدور است.

رییس‌ دفتر رییس جمهوری با تأکید بر اینکه باید همه ظرفیت‌هایی که در کنار هم بودند، فعال شود، اظهار داشت: برای خشکاندن ریشه‌های رخوت و خودخواهی‌های ضدانسانی، عقب‌ماندگی‌ها، جهل‌ها و همه مظاهر بدی هیچ راهی پیش روی بشر نیست جز اینکه همه کنار هم برای رسیدن به این هدف تلاش کنند و فقط اقلیت کوچکی هستند که این منطق را برنمی‌تابند.

سیام **۱۷۰۸ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۳۵۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.