«تکیه بر باد» در شبکه تهران

جام جم آنلاین: تدوین مجموعه تلویزیونی «تکیه بر باد» به پایان رسید و در مرحله صداگذاری و موسیقی است.

«تکیه بر باد» به کارگردانی محمود معظمی و تهیه‌کنندگی حمیدرضا مهدوی برای پخش از شبکه تهران در ۳۰ قسمت ۴۵دقیقه‌ای تهیه شده است.

معظمی، کارگردان این مجموعه تلویزیونی درباره این سریال به جام‌جم گفت: این سریال کار پرلوکیشنی است و در هر قسمت شاید بیش از ۲۰ لوکیشن داخلی دیده می‌شود. به همین خاطر این سریال تنوع بصری زیادی دارد. ۹۰ درصد لوکیشن‌ها در تهران است و ۱۰ درصد کار در شیراز تصویربرداری شده و در بخش تصویربرداری لوکیشن‌های شیراز بازیگرانی مثل فرامرز قریبیان و افسانه پاکرو نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد: این سریال یک ملودرام اجتماعی آموزنده است، زیرا مفاهیم ارزشی زیادی در قصه آن نهفته است. این که دختر جوانی آرزوها، آمال و هدف‌هایی را که برای زندگی خود دارد بر سر یک انتخاب ناشایست و نادرست از دست‌بدهد، ماجراهایی برای خود به وجود می‌آورد که ادامه مسیر زندگی را برای او سخت می‌کند.

این کارگردان افزود: تیتراژ پایانی این سریال را محمد اصفهانی خوانده و موسیقی متن و تیتراژ ابتدایی را که ارکستری از سازهای زهی است، محمد محمدعلی ساخته ‌است.

فیلمنامه سریال «تکیه بر باد» را عباس نعمتی، طلا معتضدی و محمدمحمود سلطانی نوشته‌اند و داستان آن درباره دختری به نام عاطفه است که با قبول شدن در دانشگاه از شیراز به تهران می‌آید و این مساله سرآغاز اتفاقات گوناگونی می‌شود.

در این مجموعه بازیگرانی چون فرامرز قریبیان، مهدی فخیم‌زاده، افسانه پاکرو، شهرام عبدلی، بهزاد خداویسی، شراره دولت‌آبادی، گلاره عباسی، نگین معتضدی و محمدمهدوی ایفای نقش می‌کنند.

معظمی که پیش از این اپیزودهایی از سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد » را کارگردانی کرده، برای اولین بار ساخت یک مجموعه مناسبتی را به‏عهده گرفته است.

دیگر عوامل سازنده این مجموعه تلویزیونی عبارتند از دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حسین فلاح، منشی صحنه: فهیمه کمالی، مدیر تصویربرداری: فریبرز سیگارودی، عکاس: محمد فوقانی، تصویر: کورش سیگارودی، صدابردار: مهدی صالح‌کرمانی، طراح صحنه و لباس: سعید آهنگرانی، طراح گریم: مهدیه اعرابی و مدیر تدارکات: مسعود نوروزبیگی.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.