تلاش احزاب مخالف در مصر برای تحت الشعاع قرار دادن انقلاب مردمی

۰۷م آذر ،

هانی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: احزاب مخالف با انقلاب مصر سعی دارند از خلاء قانونی اساسی استفاده کرده و اخوان المسلمین را کنار گذاشته و قدرت را به دست گیرند.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جریانات اخیر در مصر گفت: اتفاقات اخیر در مصر نشانگر این است که برخی مخالفان انقلاب در این کشور  سعی دارند وضعیت را به دوران پیش از سرنگونی مبارک بازگردانند.

وی افزود: آنچه که رییس جمهور مصر در شرایط کنونی انجام می‌دهد جزئی از اختیارات او به شمار می‌آید اما حزب لیبرال، سکولار و لائیک در مصر به دنبال کشیده شدن اعتراضات به میدان التحریر و تحت‌‌الشعاع قرار دادن رییس جمهوری این کشور می باشند.

هانی زاده تصریح کرد: احزاب مخالف با انقلاب مصر سعی دارند از خلاء قانونی اساسی استفاده کرده و اخوان المسلمین را کنار گذاشته و قدرت را به دست گیرند.

وی افزود: با توجه به اقدمات رییس جمهور مصر قطعا او جا پای مبارک نخواهد گذاشت اما تا زمانی که قانون اساسی به همه پرسی گذاشته نشود اختلافاتی وجود خواهد داشت.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآورشد: اگر قانون اساسی جدید در مصر به همه پرسی گذاشته شود به طور حتم حوزه اختیارات رئیس جمهور مشخص شده و این اختلافات فروکش خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.