تلاش برای تبدیل اکو سای به سازمانی قوی در حوزه حسابرسی دولتی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

رئیس دیوان محاسبات گفت: امیدوارم اکو سای به سریعی به سازمانی قوی و حرفه ای در حوزه حسابرسی دولتی در منطقه اکو تبدیل شود و از این طریق بتواند خود را به عنوان یکی از گروه های منطقه ای اینتوسای مطرح کند.

 به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،علیرضا رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات کشور در هفدهمین نشست هئیت رئیسه سازمان دیوان محاسبات کشورهای اکوسای که امروز پنج شنبه ۱۸ آبان ماه در هتل آزادی تهران افتتاح شد از حضور آقای محمد اختر بلند رعنا رئیس محترم دیوان محاسبات پاکستان و رئیس اکوسای و رجای آکیل رئیس محترم دیوان محاسبات ترکیه و سید محمد حسینی معاون دیوان محاسبات افغانستان و حسن اف معاون دیوان محاسبات قرقیزستان تقدیر و تشکر به عمل آورد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران میزبان هفدهمین نشست هئیت رئیسه اکوسایت در تهران است ادامه داد: ملاقات با شما همکاران محترم و اعضای سازمان اکو سای، افتخار بزرگی برای این جانب است و در ابتدا لازم می دانم مقدم شما همکاران محترم را به جمهوری اسلامی ایران گرامی داشته و از این که قبول زحمت کرده و در این رویداد مهم شرکت نموده اید تشکر و قدر دانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه اکوسای سازمانی است در حال توسعه و به تدریج خود را با استانداردها و اولویت های کاری سازمان های منطقه ای و بین المللی حسابرسی تطبیق می دهد تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف حسابرسی دولتی افزایش شفافیت مالی، ارتقاء پاسخ گویی عمومی، توسعه عدالت اجتماعی و ارزش های انسانی، ریشه کن کردن فقر و جلوگیری از سوء مدیریت و سوء استفاده از منابع مالی عمومی است، اکوسای می تواند به همه کشورهای عضو برای حصول اهداف فوق یاری رساند به نحوی که روزی شاهد توسعه حسابرسی دولتی و نتایج حاصل از آن در منطقه اکو باشیم.

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه در سال جاری شاهد چند رویداد مهم در حوزه فعالیت سازمان اکوسای و منطقه اکو بوده ایم بیان کرد: دیوان محاسبات ترکیه مراسم ۱۵۰ سالگی تاسیس خود را در ماه مهر جشن گرفت که درحاشیه این مراسم نیز سمپوزیوم بین المللی برگزار گردید.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران نیز در ماه ژوئن دوره ی آموزشی حسابرسی عملکرد را برای اعضای اکوسای برگزار کرد افزود: دراین رویداد آموزشی همکارانی از دیوان محاسبات کشورهای آذربایجان، قرقیزستان و قزاقستان، ترکیه حضور فعال داشته اند و به تبادل نظر در مورد تئوری ها و نحوه ی انجام رسیدگی های عملکردی در کشورهای خود پرداختند که به اذعان شرکت کنندگان دوره ای با کیفیت و سودمند بود.

رئیس دیوان محاسبات کشور خاطر نشان کرد: در ماه قبل نیز دیوان محاسبات قزاقستان دوره آموزشی حسابرسی کارایی طرح های عمرانی را برای اعضا برگزار کرد که نمایندگانی از دیوان محاسبات کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، قرقیزستان و قزاقستان در این رویداد آموزشی حضور فعال داشته اند.

وی در ادامه اظهار داشت: لازم می دانم از دیوان محاسبات قزاقستان به خاطر برگزاری این دوره آموزشی علی رغم تغییرات مدیریتی که در آن دیوان در شرف انجام بود تشکر و قدر دانی کنند.

وی به  طرح استراتژیک اکو سایت که کلیات آن در پنجمین کنگره اکو سایت در اکتبر ۲۰۱۱ در آنکارا به تصویب رسید و به صورت کارشناسی توسط کارشناسان کشورهای عضو بررسی و نهایی شد اشاره و تصریح کرد: این طرح ضمن آسیب شناسی از عملکرد سازمان اکوسای به تسریع نقاط ضعف و قوت سازمان می پردازند و طرح مذکور ضمن نشان دادن مسیر و جهت گیری سازمان در سه سال آینده در جهت رفع نواقص و کاستی های سازمان و تقویت نقاط قوت کوشش خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: امیدوارم این طرح با همکاری جدی و عزم مصمم کلیه اعضای سازمان نتایج مثمر ثمری برای اکوسای در پی داشته باشد.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به آمادگی دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران در بهره برداری از تجربیات سایر کشورها خاطر نشان کرد: دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با بهره گیری از یک صد سال تجربه غنی خود در حوزه حسابرسی دولتی از طریق همکاری های دو جانبه ضمن انتقال تجربیات و دانش خود در حوزه های مختلف حسابرسی به کشورهای عضو از تجربیات ارزنده و فراوان سایر کشورها نیز استفاده کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه پرسنل زحمت کش و تلاشگر دبیر خانه به رغم مشکلات عدیده ای که سازمان با آن روبروست با جدیت به امور دبیر خانه رسیدگی می کند، اظهار داشت: دبیر خانه اکو سایت در ماه ها و به ویژه در چند هفته ی اخیر تعاملی خوبی با ریاست سازمان اکو سایت برای هماهنگی مربوط به هفدهمین نشست هئیت رئیسه، دوازدهمین نشست کمیته آموزشی، نشست تدوین استراتژی اکوسای برای سال های ۲۰۲۴ الی ۲۰۲۴ و نشست کمیته ویژه تامین منابع مالی برای فعالیت های آموزشی اکوسای داشته است.

رئیس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: در این جا لازم می دانم از مدیر کل محترم روابط بین الملل دیوان محاسبات پاکستان جنید مشتاق قریشی و همچنین محمد عشاق معاون مدیر کل بین الملل که کلیه امور و فعالیت های دبیر خانه به دقت رسیدگی می کند صمیمانه تشکر کنم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مطلع شدیم که رئیس دیوان محاسبات قزاقستان عمر خان آکثیک بایس به معاونت پارلمان قزاقستان منصوب شده است و همچنین سبیر بیک مولدو کولوف رئیس دیوان محاسبات قرقیزستان به افتخار باز نشستگی نائل آمده است تصریح کرد: زحمات و همکاری خوب و موثر هر دوی این عزیزان در سازمان اکوسای به ویژه عمر خان رئیس سابق دیوان محاسبات قزاقستان بر کسی پوشیده نیست.

رئیس دیوان محاسبات در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم اکو سای به سریعی به سازمانی قوی و حرفه ای در حوزه حسابرسی دولتی در منطقه اکو تبدیل شود و از این طریق بتواند خود را به عنوان یکی از گروه های منطقه ای اینتوسای مطرح کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.