تلاش برای راه اندازی منطقه بین المللی قرنطینه در کیش

۲۸ آبان ،

سرپرست فدراسیون سوارکاری گفت: در صددیم با حضور نماینده سازمان جهانی بهداشت در منطقه کیش منطقه بین المللی قرنطینه ایجاد کنیم.

محمود حیدری سرپرست فدراسیون سوارکاری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تصمیم داریم در آینده نزدیک با حضور نماینده سازمان جهانی بهداشت در کیش منطقه بین المللی قرنطینه ایجاد کنیم و پیگیر این موضوع هستیم.

وی در خصوص حضور سوارکاران ایرانی در لیگ قفقاز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ تیم به رقابت های پرش با اسب لیگ قفقاز اعزام شدند که از این تعداد ۳ دوره سوارکاران کشورمان با اسب امانی رهسپار شدند و یک بار نیز با اسب شخصی رفتند.

حیدری در ادامه گفت: با این اعزام تحول بزرگی در سوارکاری ایجاد کردیم که این کار نتیجه همکاری و هماهنگی دلسوزانه سازمان دامپزشکی کشور با ما بوده است.

وی اشاره کرد: در ادامه همین رقابت ها تلاش می کنیم درسال ۲۰۲۴ با تعداد بیشتر سوارکار با اسب شخصی به این مسابقات بفرستیم و توانایی سوارکاران ایرانی را به رخ جهانیان بکشیم.

حیدری گفت: در مجمع جهانی سوارکاری که دو هفته پیش در استانبول ترکیه برگزار شد مقرر شد رقابت های اسبدوانی نیز در کنار مسابقات پرش با اسب برگزار شود.

وی عنوان کرد: رقابت های قهرمانی آسیا در پرش با اسب نیز ۲۰۲۴ در کره جنوبی انجام خواهد شد و ما نیز می خواهیم با اسب شخصی شرکت کنیم و مقام بیاوریم.

حیدری اضافه کرد: سوارکاران میهن مان در سهمیه کشورهای گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و ارمنستان مشکل خاصی ندارند و برای سایر کشورها نیز بصورت جد پیگیر هستیم.

وی تأکید کرد: بعد از رقابت های ۲۰۰۶ قطر تا کنون تیم ملی نداشته ایم و اعزام نشده ایم برای همین قصد داریم هرچه زودر تیم ملی را هم تشکیل دهیم و آنرا برای مسابقات ۲ سال آینده کره آماده کنیم.

حیدری گفت: سوار کاران کشورمان سالها در میادین بین المللی حضور نداشتند شرکت در این رقابت ها لازمه توسعه این ورزش ایران است و بودن در مسابقات خارجی آرزوی قلبی آنهاست و فدراسیون نیز باید این موضوع را دنبال کند و پیگر این مسئله باشد.

وی در خصوص برگزاری مجمع جهانی در ترکیه گفت: از روز ۱۵ آبان تا ۱۷ آبان مجمع جهانی سوارکاری در ترکیه برگزار شد و مسائل مختلفی در آن مطرح شد و ۱۰۴ کشور حضور داشتند.

حیدری گفت: متأسفانه در این نشست اعلام شد که رئیس کنفدراسیون آسیا و اعضا هیئت رئیسه استعفا دادند که این موضوع سبب اعتراض همه حضار شد.

با توجه به اینکه این کنفدراسیون وظیفه دارد تا برای مسابقات آسیائی کره در سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی کند و تاکنون این امر محقق نشده است سبب اعتراض سایر اعضا شرکت کننده از دیگر کشورها شد به همین خاطر قرار براین شد هرچه زودتر در قطر یا امارات مجمع جهانی تکرار شود و رئیس و اعضای رئیسه انتخاب شوند.

وی یادآور شد: در این نشست یکی از مهمترین موضوعاتی که مطرح شد حل مشکل قرنطینه بین همه کشورها مطرح شد و فدراسیون جهانی سوارکاری با همکاری سازمان جهانی دامپزشکی و اتحادیه اروپا سعی در حل این مشکل کند.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون سوارکاری در تلاش و تکاپو است تا مسائل و مشکلات مهم قرنطینه در کشورمان حل شود و سوارکاران ایرانی به سایر کشورها اعزام شوند و در چند مسابقه ای که حضور داشتند نشان دادند که می توانند در آسیا و دنیا مطرح باشند و چیزی از دیگران کم ندارند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.