تلاش برای ورود تاکسی های هیبریدی

جام جم آنلاین: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه خودروهای هیبریدی هیچ گونه آلودگی تولید نمی کنند باید به سمتی حرکت کنیم که تاکسی های هیبریدی جایگزین تاکسی های دوگانه سوز و بنزین سوز شود.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، محمد احمدی بافنده گفت: کشورهای پیشرفته دنیا به دنبال آن هستند که خودروهای هیبریدی و برقی را جایگزین خودروهای کنونی کنند تا ضمن مدیریت مصرف انرژی، آلودگی های زیست محیطی را به شدت کاهش دهند. ما نیز اگر از اتوبوس ها و تاکسی های هیبریدی (خودروهایی که با سوخت فسیلی استارت می خورند و با برق کار می کنند) استفاده کنیم، می توانیم نقش به سزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشیم.

وی افزود: در صورت هیبریدی شدن تاکسی ها، می توانیم پایانه تاکسیرانی را به کانکتورهای برق مجهز کنیم و رانندگان در زمانی  که منتظر مسافر هستند نسبت به شارژ برق خودروهایشان اقدام کنند.

احمدی بافنده با بیان اینکه اگر بخواهیم تاکسی هایمان هیبریدی شوند باید تغییراتی در مسیر آنها نیز اعمال کنیم، اظهارداشت: اگر ما سوخت نیروگاه های تولید برق را با استفاده از انرژی گاز تامین کنیم آن گاه می توانیم به جای آن که خودروهای گاز سوز تولید کنیم خودروهایی را مورد استفاده قرار دهیم که با سوخت هیبریدی کار کنند و بتوانند در سطح شهر تردد داشته باشند. به این وسیله می توانیم آلایندگی هوا را به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم  و همچنین خطراتی را که خودروهای گاز سوز و جایگاه های گاز در سطح شهرها دارند از بین ببریم.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: همچنین در صورت هیبریدی شدن تاکسی ها مشکلات کمبود جایگاه های گاز و معطل شدن راننده ها در صف های عریض و طویل سوخت نیز مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: یک خودروی گاز سوز با هر بار سوختگیری ۱۲۰ کیلومتر می تواند حرکت کند در حالی که خودروهای هیبریدی می توانند ۱۴۰ کیلومتر را با هر بار شارژ شدن طی کنند.

احمدی بافنده تاکید کرد: استفاده از خودروهای هیبریدی به جای خودروهایی که با سوخت های فسیلی کار می کنند قابل توسعه است و می توان روی این مساله به طور جدی کار کرد چنانچه تلاش هایی برای تولید  خودروهایی هیبریدی توسط خودروسازان داخلی نیز  صورت گرفته و امیدواریم به صورت یک سیاست کلان در کشور، ورود و استفاده گسترده از این نوع خودروها محقق شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.