تلاش برای کاهش دغدغه های سرقت ادبی و هنری

تهران/ واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۲/۰۶
دبیرهمایش مالکیت معنوی گفت: با تصویب اولین لایحه حقوق مالکیت ادبی، هنری در دولت و مجلس دغدغه های داخلی در حوزه سرقت ادبی و هنری کاهش می یابد.
آقای محسن زاده در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه ما در حوزه کپی رایت عضو هیچ معاهده جهانی نیستیم افزود: پیش نویس الحاق به کنوانسیون رم و برن به دولت تقدیم شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به گستره جدید علوم و فناوری، ضمانت اجرایی و دایره شمول در پیش نویس لایحه قانون مالکیت ادبی و هنری افزایش و گسترش یافته است.
محسن زاده گفت: براساس قانون حمایت از حقوق هنرمندان و مولفان در سال ۱۳۴۸ ، هر تغییر و دگرگونی باید با رعایت حقوق پدید آورنده باشد.
وی با اشاره به اینکه ایران عضو ناظر سازمان تجارت جهانی است افزود: در سال گذشته ۷۰۰ سوال از این سازمان واصل شد که بخش مهمی از این سوالات مربوط به مالکیت هنری ،ادبی بود.
محسن زاده گفت: ما زمینه های الحاق به سازمان تجارت جهانی را با ارائه پیش نویس الحاق به کنوانسیون برن به دولت تسهیل کردیم .
دبیر همایش مالکیت معنوی افزود: یکی از راه های مقابله با سونامی مخرب فرهنگی که برای مثال در بازیهای رایانه ای وجود دارد، الحاق به این کنوانسیون است.

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.