تلاش برای ارائه یک منبع جایگزین برای تامین انرژی عضلات بدن

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود تلاش کردند تا یک منبع جایگزین برای تامین انرژی عضلات بدن ارائه دهند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از ساینمگ، “یک شیمیدان و یک حرکت‌شناس سوار اتوبوس شدند. “این جمله آغازین یک لطیفه نیست. “ند دبولد”(Ned Debold)، پژوهشگر حرکت‌شناسی “دانشگاه ماساچوست در امهرست”(UMass) آمریکا و “دهانداپانی ونکاتارامان”(Dhandapani Venkataraman)، شیمیدان این دانشگاه، در اتوبوس و هنگام رفتن به دانشگاه با یکدیگر صحبت کردند و علاقه خود را به نحوه انتقال انرژی دریافتند. علاقه دبولد، انتقال انرژی در بافت عضله و موضوع مورد علاقه ونکاتارامان، انتقال انرژی در سلول‌های خورشیدی بود.

دبولد در مورد تلاش پژوهشگران برای یافتن یک منبع جایگزین انرژی توضیح داد که می‌توان از آن به جای منبع انرژی معمول بدن یعنی مولکول موسوم به “آدنوزین تری‌فسفات” (ATP) استفاده کرد. شاید چنین منبعی بتواند فعالیت عضله را کنترل کند و به ابداع روش‌هایی برای درمان‌ اسپاسم عضله بیانجامد.

دبولد گفت: بیماری‌هایی مانند ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و نارسایی مزمن قلب، ناتوان کننده هستند زیرا بدن هیچ راهی برای درمان آنها ندارد و نمی‌تواند آنها را کنترل کند.

ونکاتارامان گفت: روش متداول برای یافتن یک ترکیب جدید، آزمایش کردن میلیون‌ها ترکیب برای یافتن ترکیب مورد نظر است که به پیدا کردن سوزن در انبار کاه شباهت دارد. من به دبولد گفتم که چرا خودمان سوزن را نسازیم. همین پیشنهاد، به آغاز این پروژه ختم شد و افرادی را گردهم آورد که پیشتر هرگز با یکدیگر کار نکرده بودند.

این دو پژوهشگر، به کسی احتیاج داشتند که تعامل میان مولکول‌ها را مدلسازی کند. آنها از “جیانهان چن”(Jianhan Chen)، شیمیدان دانشگاه ماساچوست در امهرست دعوت کردند تا با آنها همکاری کند.

چن توضیح داد: ما مدلسازی رایانه‌ای انجام دادیم زیرا بررسی عملکرد مولکول‌هایی که ونکاتارامان تولید می‌کند، دشوار است. ما می‌توانیم از شبیه‌سازی رایانه‌ای استفاده کنیم تا تصویر جامعی در سطح مولکولی به دست بیاوریم و تاثیر مشخص هر ترکیب را درک کنیم. این کار می‌تواند بینش‌هایی را در مورد تعاملات مولکولی ترکیبات فراهم کند و نقشه‌ای برای طراحی ترکیبات جدید ارائه دهد که موثرتر عمل می‌کنند.

پژوهشگران، مجموعه‌ای از ترکیبات مصنوعی را با این روش جدید مورد بررسی قرار دادند که مانند یک منبع جایگزین برای تامین انرژی عمل می‌کنند.

این پژوهش، در مجله “Biophysical Journal” به چاپ رسید.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.