تلاش برای ارتقای رشته پروتز دندان به کارشناسی ارشد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: ارتقای سطح علمی رشته پروتز دندان از کاردانی به کارشناسی از دستاوردهای سالهای اخیر است و امیدواریم بتوانیم سطح این رشته را از کارشناسی به کارشناسی ارشد ارتقا دهیم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ اکبر فاضل، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی تخصصی در مراسم افتتاحیه بیست و دومین کنگره علمی سالانه پروتز دندان اظهار داشت: ما معتقدیم که جامعه دندانسازی خوب و قوی است و اگر تکنسین‌ها نیز قوی باشند کار دندانپزشکان خوب جلوه خواهد کرد ولی اگر تکنسین ضعیف باشد و کار دندانپزشک قوی باز هم رضایت بیمار جلب نخواهد شد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: تکنسین‌های دندان باید با شوق و اشتیاق کار را دنبال کنند و شرح وظایف خود را بدانند و درست انجام دهند و با مسئولیت این راه را ادامه دهند.

فاضل به انگیزه اشخاص که ترقی و پیشرفت است اشاره داشت و افزود: در کنار تمام وظایف و مهارت‌هایی که لازمه کار است اگر فرد به آن چیزی که در شأنش است امید داشته باشد به مدارج بالاتر ارتقا پیدا می‌کند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی به فعالیت‌های جامعه دندانسازان و پیشکسوتان این رشته در این چند سال اخیر اشاره داشت و افزود: با تلاش جامعه دندانسازان توانستیم رشته دندانسازی را از کاردانی به کارشناسی پیوسته ارتقا دهیم و امیدواریم بتوانیم کارشناسی ارشد را در این رشته به تصویب و اجرا برسانیم.

فاضل ادامه داد: ما برای ارتقای این رشته تلاش می‌کنیم اما باید مهمترین شرط آن را که همدلی، همفکری، مسئولیت‌پذیری و مسئولیت‌شناسی است همه در کار خود لحاظ کنیم.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی ادامه داد: تکنسین‌ها باید شرح وظایف خود را بدانند و برای کار بهتر تشویق شوند تا با ایجاد انگیزه در جهت ارتقا قدم بردارند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۵نظر ثبت شده
  1. کنکور95:

    سلام..درحال حاضر مقطع کارشناسی برای این رشته وجود داره پس؟..ممنون میشم پاسخ بدید

  2. عاطفه:

    قطعا همه فارغ التحصیلان این رشته به دنبال ارشدش هستن و من هم که بی صبرانه منتظرم.

    • zahra:

      امیدوارم باتلاش مابچه هاى پروتز مدیران ومسیولان بتوانند کارشناسى ارشد رشته پروتز دندانى رو بیارن ,البته داخل بعضى از کشورها کارشناسى ارشد پروتزدندانى روبه اسم دندان پزسکى اوردن یعنى باادامه تحصیل در این رشته به دندانپزشکى میرسیم امیدواوم در ایرانم از این پیشرفتا داسته باشیم

  3. یکتا:

    من دررشته پروتزدرحال تحصیلم وامیدوارم هرچه زودترارشدوبه دنبال ان دکترای این رشته هم بیادوشاهدپیشرفت روزافزون ان باشیم.

    • مهلا:

      سلام خانم یکتااالان پروترزدندان کارشناسی شده؟یان هنوزکاردانی آخ من امسال دفترچه انتخاب رشته دیدم کاردانی نوشته بود؟یعنی اینکه بایدبعدکاردانی دوباره آزمون دهیم؟؟؟؟؟؟خواهشن جواب بدیدخیلی مممنتظرررررررم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.