تلاش برای بازگشت تعرفه ۴درصدی موبایل

۱۲خردادماه،

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با همکاری کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات به دنبال کاهش تعرفه موبایل به چهاردرصد می باشند.
سردار مهدی ابویی معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: یکی از اشتباهاتی که در سال ۸۵ در موضوع موبایل صورت گرفته افزایش یک مرتبه از چهار به ۶۴ درصد بوده که این امر سبب شد تا ۹۷ درصد از سهم بازار پرمصرف در اختیار واردکنندگان قانونی قرار گیرد.
وی با اشاره به تبعات این تصمیم اشتباه از دور خارج شدن نمایندگان و فعالان قانونی دانست و گفت:‌ همزمان با افزایش تعرفه از شرکت‌های بزرگ واردکننده چیزی باقی نمانند و با مرور گذشت زمان شاهد در اختیار گرفتن عنان بازار در اختیار قاچاقچیان بودیم.
سردار ابویی تصریح کرد: هرچند میزان تعرفه واردات بعد از چند سال به ۲۵ درصد و بعد به ۱۰ درصد فعلی رسید اما برای سروسامان دادن به این بازار این رقم باید به چهاردرصد سابق برسد تا فعالان اقتصادی بتوانند همانند سالیان قبل به راحتی به واردات قانونی انواع گوشی‌های موبایل بپردازند.
وی گفت: در حال حاضر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاح تعرفه واردات این کالای ارتباطی را دنبال می‌کند و برای ساماندهی به این بازار و جلوگیری از گسترش فعالیت قاچاقچیان باید میزان تعرفه به چهار درصد برسد.
وی با اشاره به اینکه افزایش تعرفه واردات به منظور حمایت از تولید داخل صورت گرفت افزود: متاسفانه تولید موبایل در کشور عملی نیست و جوابگوی نیاز مشتریان این کالای دیجیتالی نیست چرا که تا کنون بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز تا کنون نتوانسته در این صنعت سرمایه گذاری کنند.
در همین حال رییس شبکه بازرسی و نظارت مردمی با اشاره به کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه گفت: برای جلوگیری از واردات گوشی قاچاق به بازار کشور تعرفه واردات گوشی موبایل به چهار درصد کاهش می‌یابد.
مهدی عبقری گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا موضوع کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه را دنبال کرده و سردار ابویی، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تاکنون مقدمات کار را دنبال کرده و هم‌اکنون نامه نگاری‌های کاهش تعرفه واردات انجام شده و فقط منتظر تاییدیه از وزارت صنعت و معدن هستیم و به زودی شاهد کاهش تعرفه و جلوگیری از واردات کالای قاچاق به کشور خواهیم بود.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.