تلاش برخی اصلاح‌ طلبان برای کاندیدا توری خاتمی

جمعی از اعضای مجمع نمایندگان ادوار و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، در روز سه شنبه در دیدار با سیدمحمد خاتمی، از وی برای کاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست جمهوری دعوت کردند.

 
محمد محمدرضایی از نمایندگان ادوار مجلس، با اعلام این خبر به ایسنا گفت: روز گذشته نشستی با حضور اعضای شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار و نمایندگانی از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در محل دفتر سیدمحمد خاتمی برگزار شد که در آن، چگونگی حضور یا عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مورد بررسی قرار گرفت.

 
وی افزود: اکثریت حاضران به خاطر شرایط کشور و برای حفظ دستاوردهای انقلاب و کیان کشور از گزند بیگانگان و برخی جریانات داخلی، بر حضور فعال و فراگیر اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی اصرار و همگی بر اجماع حول محور یک کاندیدا اتفاق نظر داشتند.

 
محمدرضایی یادآور شد: در جلسه اخیر حاضران عمدتا شرایط کشور را برای حضور سیدمحمد خاتمی در انتخابات آینده به عنوان تنها کاندیدای اصلاح‌طلبان که می‌تواند اجماع و اتفاق نظری بین آنها به وجود بیاورد، مهیا می‌دیدند. البته ایشان وعده‌ای برای حضور در انتخابات ندادند و این موضوع را منوط به فراهم شدن شرایط و تعامل بیشتر حاکمیت با جریانات اصلاح‌طلبان دانستند که به نظر می‌رسد در این صورت احتمال کاندیداتوری آقای خاتمی وجود دارد.

 
وی هم‌چنین اضافه کرد: برخی از حاضران همچنین بعد از آقای خاتمی پیشنهاد کاندیداتوری سیدحسن خمینی را در انتخابات ریاست جمهوری آینده داشتند و معتقد بودند که خاتمی و سیدحسن خمینی تنها گزینه‌هایی هستند که می‌توانند اتفاق نظری را در بین آحاد مردم به وجود بیاورند.

 

منبع :الف

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.