تلاش تونس برای بازگرداندن اموال بلوکه شده بن علی در بانک های سوئیس

پنجشنبه ۱۱ خرداد – ۱۰:۲۱:۵۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور تونس از دولت سوئیس خواست تا به روند بازگرداندن اموال و دارایی های بلوکه شده ` زین العابدین بن علی` دیکتاتور فراری تونس و نزدیکان او در بانک های آن کشور سرعت بخشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برونمرزی،”محمد منصف المرزوقی”رئیس جمهور تونس خاطرنشان کرد که اموال بلوکه شده بن علی در سوئیس باید به سرعت بازگردانده شود.
به گزارش فرانس پرس،وی تصریح کرد اوضاع اقتصادی تونس، بازگشت سریع اموال و دارایی های بن علی و نزدیکان او را که در بانک های سوئیس از سال ۲۰۱۱ بلوکه شده است،توجیه می کند. رئیس جمهور تونس گفت در کشور ما ۸۰۰ هزار نفر بیکار هستند و در برخی مناطق تونس که در آستانه انفجار قرار دارند مردم در فقر و بدبختی بسر می برند. ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ ( ۲۴ دی ماه ۱۳۸۹) با پیروزی انقلاب مردم تونس،زین العابدین بن علی دیکتاتور این کشور به همراه همسرش ` لیلی الطرابلسی` به عربستان سعودی فرار کرد.
در۱۹ ‍ژانویه سال ۲۰۱۱، سوئیس مانند دیگر کشورهای اروپایی اموال و دارایی های رئیس جمهور سرنگون شده تونس و نزدیکان وی را بلوکه کرد.
در ماه اکتبر گذشته برن اعلام کرد که ۶۰ میلیون فرانک سوئیس ( ۷/۴۸ میلیون یورو) از دارایی های تونس را بلوکه کرده است اما المرزوقی گفت که این مبلغ تنها ده درصد از دارایی های تونس است که در بانک های سوئیس سپرده گذاری شده است.
وزارت خارجه سوئیس ابراز امیدواری کرده است که دستگاه قضائی این کشور موضوع مالکان این اموال غیرقانونی بلوکه شده در بانک های سوئیس را به سرعت روشن کند تا زمینه بازگرداندن آنها فراهم شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۳۱۱۰۲۱۵۶۶۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.