تلاش حزب محافظه کار انگلیس برای جبران کسری بودجه دولت پیش از انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دیوید کامرون نخست وزیرانگلیس اعلام کرده که دولت برای جبران کسری بودجه خود همچنان ناچار است تا هزینه‌های دولتی و عمومی را کاهش دهد. کامرون با اشاره به بحران فزاینده کشورهای حوزه یورو اعلام کرده که در زمان تشکیل دولت وی کسری بودجه ۱۱ درصد بوده و وی توانسته این عدد را به ۸ درصد برساند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که سخنان اخیر کامرون و اشاره وی به موضوع تشدید بحران اقتصادی در حوزه یورو در واقع زمینه سازی برای آغاز دور جدیدی از سیاست‌های ریاضتی دولت ائتلافی انگلیس است. بدون شک، موضوع اقتصاد مهمترین مولفه در انتخابات بعدی پارلمان انگلیس در سال ۲۰۲۴ خواهد بود و حزب محافظه کار درصدد است تا کسری بودجه دولت را تا پیش از برگزاری این انتخابات از بین ببرد.

از سوی دیگر جورج اسبورن وزیر دارایی انگلیس قرار است تا طرح جدید دولت را برای کاهش ۱۰ میلیارد پوندی حوزه رفاه را تا سال ۲۰۱۷ اعلام کند. دیدوید کامرون نیز در این خصوص اعلام کرده که برای ممانعت از کاهش بودجه مدارس و بیمارستان‌ها دولت ناچار است تا بودجه بخش رفاه را کاهش دهد. پیش از این نیز دولت ائتلافی انگلیس بودجه حوزه رفاه را ۱۸ میلیارد پوند کاهش داده بود.

تصمیم جدید حزب محافظه کار برای کاهش بودجه بخش رفاه موجب بروز تنش در داخل کابینه دولت ائتلافی شده است. نیک کلگ معاون نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب لیبرال دمکرات اعلام کره که افراد فقیر در انگلیس نباید بار سنگین اجرای تدابیر ریاضتی را بر دوش بکشند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.