تلاش خصمانه کانادا هم‌زمان با انتخابات ایران

۲۴خردادماه،

وزیر امور خارجه کانادا که به سبب کارشکنی‌های کشورش، هموطنان ایرانی مقیم در کانادا از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران محروم شده‌اند، یک روز قبل از آغاز انتخابات در ایران از ایرانی‌ها خواست تا از یک پایگاه اینترنتی کانادایی برای گفتن اینکه واقعا دربارهٔ انتخابات چه فکری می‌کنند استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه نشنال پست در گزارشی در این‌باره گزارش داد که جان بیرد، وزیر امور خارجه کانادا در اظهاراتی غیر مسوولانه و بی‌اساس انتخابات ایران را زیر سوال برد.

علاوه بر این اظهارات مداخله‌جویانه دولت کانادا می‌کوشد در پروژه‌ای به همراه دانشگاه تورنتو به مداخله در انتخابات ایران بپردازد.

یک مقام دولتی کانادا هدف این اقدام مضحک دولتش را ” گسترش فضای سیاسی داخل کشور” معرفی کرده است.

این دومین برنامه پروژه “گفت‌وگوی جهانی دربارهٔ آینده ایران” است که دولت کانادا ماه قبل راه‌اندازی و هدف آن را گفت‌وگوی مستقیم با ایرانی‌ها دربارهٔ مسایلی که مدعی است در ایران نمی‌توانند آزادانه دربارهٔ اش صحبت کنند، اعلام کرد.

در حالی که برد به وضوح از تمایلش برای تغییر رژیم در ایران حرف زده است مقام یادشده کانادایی ادعا کرد که این برنامه چنین هدفی را دنبال نمی‌کند بلکه به دنبال توانمند سازی شهروندان ایرانی برای بهره مندی از حقوق دموکراتیک شان است!

بر اساس گزارش شبکه خبری سی.بی.اس وزارت امور خارجه کانادا برای این پروژه جمعی از ناظران انتخاباتی، تحلیلگران و فارسی زبانان را برای آنچه نظارت بر انتخابات ایران می خواند گرد هم آورده و این در حالی است که هیچکدام از آنها قادر به نزدیک شدن به صندق های رای در ایران نیستند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.