تلاش خونین افراط گرایان برای شکست دیپلماسی ایران

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

«در همین زمان، بعضی خشونت های فرقه ای در منطقه افزایش یافته، از جمله بریدن سر سه عضو حزب الله لبنان توسط القاعده…»

روزنامه واشنگتن پست (WP)، طی مطلبی به اتفاقهای مهم در خاورمیانه پس از توافق ژنو پرداخته است. این روزنامه آمریکایی تاکید می کند، علیرغم تلاش ایران برای بهبود روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، بعضی دست های حامی افراط گرایی و تروریسم، به دنبال ناامن کردن منطقه می باشند.

 

 

خلاصه ای از یادداشت واشنگتن پست در پی می آید:

 

 

پس از توافق قدرت های جهانی با ایران در ژنو، خاورمیانه شاهد موج تازه دیپلماسی از یک سو و افزایش دوباره خشونت ها از سوی دیگر بوده که نشان می دهد این منطقه ممکن است، دوران تازهی از صلح و آشتی را به خود ببیند یا اینکه در مسیر تشدید خونریزی ها قرار گیرد.

 

 

اوباما، توافق شش ماهه بر سر برنامه هسته ای ایران را به عنوان “فرصتی برای جبران دهه ها خصومت بین واشنگتن و تهران” ستود و پس از آن نشانه هایی از امکان توافق برای حل دیگر درگیری های منطقه آشکار شده است.

   محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، این هفته به کشورهای قطر، کویت و عمان سفر کرد. همتای اماراتی وی نیز هفته پیش از تهران دیدار کرده بود. این سفرها اولین نشانه گرم شدن روابط بین دولت های عربی حاشیه خلیج فارس با دولت ایران است؛ روابطی که پس از آغاز شورش علیه بشار اسد و تشدید درگیری فرقه ای در منطقه، تیره شده بود.

 

  اما در همین زمان، بعضی خشونت های فرقه ای در منطقه افزایش یافته، از جمله بریدن سر سه عضو حزب الله لبنان توسط القاعده و تشدید عملیات های تروریستی در عراق که نشانه خطری واقعی برای منطقه است.

 

 

اگرچه در شرایط کنونی، خطر جنگ بین اسرائیل و ایران که ممکن بود پای آمریکا نیز به آن باز شود، کاهش یافته، بسیار ها نگرانند که اقدامات تروریستی در منطقه افزایش یابد و با این روند، تلاش ها برای برگرداندن ثبات به منطقه با شکست مواجه شوند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.