تلاش دولت هند برای کاهش واردات طلا

۲۵م آذر ،

بینا- در حالی که رشد اقتصادی هند طی ماههای اخیر با کاهش روبرو شده و این کشور با افزایش کسری تجاری مواجه است مقامات دهلی نو قصد دارند میزان واردات طلا را طی ماههای آینده کاهش دهند .
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا/ بلومبرگ ، بانک مرکزی هند قصد دارد با اتخاذ تدابیر ویژه ای میزان واردات طلای این کشور را کاهش دهد .
بر اساس این گزارش، کاهش ارزش روپیه در برابر دلار و افزایش چشمگیر قیمت طلا در بازار هند طی ماههای قبل تاثیر بسیاری بر کاهش واردات طلای این کشور داشته است .
این گزارش می افزاید، بر اساس آمار شورای جهانی طلا میزان واردات طلای هند طی سال قبل به بیش از ۹۶۹ تن رسیده است .
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی دولت هند باید با اتخاذ تدابیر و سیاستهای ویژه ای تقاضا برای خرید طلا در بازار داخلی را کاهش دهد .
میزان واردات طلای هند در سه سال منتهی به ۲۰۱۱ میلادی بیش از دو برابر شده است . میانگین رشد اقتصادی هند در ده سال قبل به بیش از ۷٫۸ درصد رسیده است و این مساله تاثیر بسیاری بر افزایش تقاضای طلا داشته است .
تقاضای سرمایه گذاری برای طلا در هند در این مدت با پنج برابر افزایش به بیش از ۳۶۶ تن رسیده است . دولت هند می تواند با معرفی پروژه های بزرگ اقتصادی با سود بالا نقدینگی سرگردان در بازار طلا را جذب کند .
این مساله علاوه بر کاهش تقاضای طلا می تواند سبب افزایش ارزش رویپه کاهش نرخ تورم و افزایش سرمایه گذاری شود . بیش از ۸۰ درصد کسری تجاری هند مربوط به واردات طلا است .

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.