تلاش دولت پرتغال برای iبه تصویب رساندن کاهش بیشتر iبها‌ها

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

دولت پرتغال درصدد جلب حمایت حزب اصلی مخالف برای کاهش iبها تازهی iبه ارزش چهار میلیارد یورو است که ممکن است iبه اعمال تغییراتی در قانون اساسی نیاز داشته باشند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پدرو پاسوس کوئیلوس،‌ اول وزیر پرتغال، اظهار داشت که دولت درحال بازبینی بعضی ساختارها و کارکردهای برای اعمال کاهش iبها ای iبه ارزش چهار میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۲ است.

دولت این کشور که در تلاش برای تحقق اهداف مالی تعیین شده تحت وام کمکی ۷۸ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول است، از حزب مخالف سوسیالیست درخواست نموده iبه مذاکرات در مورد کاهش iبها‌ها بپیوندد.

بحث‌های پارلمانی در مورد لایحه بودجه سال ۲۰۲۲ که افزایش مالیات‌ها در آن لحاظ شده و سوسیالیست‌ها اعلام نموده اند با آن مخالفت می نمایند، در حال حاضر در جریان است.

دولت پرتغال پیش‌تر اعلام نموده بود که بر روی کاهش iبها‌ها علاوه بر آنچه پیش از این برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی نموده، کار خواهد نمود.

هدف کسری بودجه سال آینده، ۴٫۵ درصد تولید ناخالص داخلی است که برابر با حدود ۷٫۵ میلیارد یورو کسری است.

صندوق بین المللی پول اوایل ماه جاری نسبت iبه خطر افزایش یافته برای برنامه کاهش کسری مالی پرتغال iبه سبب درآمدهای مالیاتی پایین‌تر، افزایش مقاومت مردمی در برابر ریاضت و احتمال باقی ماندن این کشور در رکود در سال آینده اخطار داد.

دولت پرتغال برای تصویب این لایحه در پارلمان از اکثریت قابل توجهی برخوردار است اما اصلاح قانون اساسی نیازمند حمایت دو سوم از نمایندگان است که شامل سوسیالیست‌ها می باشند.

این دولت سوسیالیست سابق پرتغال بود که برای وام کمکی بین المللی در آوریل ۲۰۱۱ درخواست نمود.

به گزارش تفسیری رویترز، تدابیر ریاضتی ضروری برای رسیدن iبه اهداف کاهش کسری بودجه تعیین شده تحت برنامه کمک مالی، تا ماه قبل از حمایت همه احزاب پرتغال برخوردار بود اما وقتی که دولت برنامه‌های افزایش مالیات را اعلام نمود و وخامت یافتن چشم انداز اقتصادی، این توافق سیاسی از میان رفت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.