تلاش رژیم صهیونیستی برای افزایش نفوذ خود در قاره آفریقا

کشورهای عربی به تلاش رژیم صهیونیستی برای نفوذ هر چه بیشتر در قاره آفریقا هیچ توجهی ندارند .

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط ؛ درحالیکه کشورهای عربی سرگرم دغدغه ها و مشکلاتشان بودند، بخش افریقایی کابینه تل آویو  بسیار فعال بوده و توانسته است دفتر نمایندگی دیپلماتیک در چهل کشور افریقایی ایجاد و پنج سفارتخانه در منطقه شرق افریقا افتتاح کند در حالیکه این منطقه قبلا برای اسرائیل  به عنوان منطقه ای دشوار به شمار می رفت.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سال۲۰۰۹ به کشورهای اتیوپی، نیجریه، غنا و اوگاندا سفر کرد و می خواهد امسال نیز به این کشورها سفر کند و پس از آن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم راهی آفریقا خواهد شد.

نمونه هایی خیلی ساده و واضحی از نفوذ اقتصادی و سیاسی اسرائیل در افریقا وجود دارد . این رژیم همچنین در زمینه ساخت سدهای جدید در اوگاندا و اتیوپی سرمایه گذاری می کند و این مسئله قطعا بر موضع مصر در مذاکره برای تقسیم آبهای رود نیل تاثیر خواهد گذاشت.

نفوذ اسرئیل در قاره افریقا نشان از شکست دیپلماتیک برخی کشورهای عربی است که بر نژاد پرستی و نگاه برتری جویانه استوار است. برخی از این کشورها به تدریج بهای این سیاستهای اشتباه خود  را خواهند پرداخت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.