تلاش سفیر ژاپن برای افزایش ارتباط ایران و ژاپن در زمینه انرژی‌های پاک

۲۱م اسفند ،

سفیر ژاپن در ایران گفت: به نظر من استان هرمزگان با این همه قابلیت، دارای جایگاه مهمی در تمامی حوزه‌ها به ویژه اقتصادی برای کشور ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج‌فارس، کوجی هانه دا، دوشنبه شب در دیدار با استاندار هرمزگان گفت که زمینه و ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این استان وجود دارد که برای شکوفا شدن آن نیازمند همکاری بیش‌تر دو کشور است.

وی با اشاره به بازدیدی که در سفر خود از بازار و خیابان‌های بندرعباس داشته، گفت: در سفر به استان شما دریافتم که مردم سرزنده، شاد و پر جنب و جوشی دارید و حضور پرشمار مردم در بازار و خرید کالا نشان از وضعیت اقتصادی خوب آنان و هم‌چنین این استان دارد.

سفیر ژاپن در ایران افزود: تردد صدها دستگاه کامیون در جاده‌های منتهی به پالایشگاه بندرعباس و هم‌چنین منطقه ویژه اقتصادی صنعتی و معدنی خلیج‌فارس، نشانگر فعال بودن بنادر و حرکت بدون توقف چرخ‌های اقتصادی ایران در بخش صادرات و واردات است.

وی روابط دو کشور را خوب ذکر کرد و خطاب به استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در سه ماهه‌ای که از حضورم در کشور شما به عنوان سفیر می‌گذرد متوجه شدم که ایرانیان مردمی پرشور و جوان می باشند.

کوجی هانه دا ادامه داد: از این که در این محیط کار می‌کنم احساس خوبی دارم و مایل هستم در زمان ماموریتم بتوانم با سفر به همه استان‌ها و دیدار با مردم و اقوام مختلف در زمینه افزایش روابط دو جانبه دولت و ملت بزرگ ایران و ژاپن تلاش کنم.

وی از انتخاب هرمزگان به عنوان اولین استان کشور که مورد بازدید قرار داده، اظهار خرسندی کرد و گفت: خوشحال هستم که هرمزگان را برای اولین بازدید خود از ایران انتخاب کردم .

سفیر ژاپن در ایران تصریح کرد: کشور ژاپن دارای تکنولوژی پیشرفته و تجربیات خوبی در زمینه‌ی انرژی‌های پاک است که می‌توان در این زمینه و بخش‌های دیگری سطح روابط را افزایش داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.