تلاش شدید صهیونیست ها جهت شعله ور شدن جنگ بین مسلمانان

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

بنیاد اخوت اسلامی در تحلیل یک خبر باموضوع «تلاش شدید صهیونیست ها جهت شعله ور شدن جنگ بین مسلمانان» که توسط بنیاد اخوت اسلامی تهیه و منتشر شده، به ابعاد این رخداد در خارج از سرزمین های اشغالی و رژیم اشغالگر صهیونیستی می پردازد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز،بنیاد اخوت اسلامی به نقل از روزنامه صهیونیستی «آروتزشوا» نوشت؛ «دان مریدور» معاون نخست ­وزیر اسرائیل در جریان بازدید از فرانسه، اظهار داشت حملات مرگبار روز پنجشنبه سوریه علیه ترکیه، حمله به یک عضو ناتو محسوب می­ شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سقوط نظام حاکم بر سوریه، ضربه­ ای حیاتی به ایران خواهد بود.

اظهارات «مریدور» پس از آن صورت گرفت که برخلاف پیش ­بینی اسرائیل، معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که موافقت پارلمان با اقدام نظامی علیه سوریه، به معنای اعلام جنگ با این کشور نیست. «دان مریدور» در خلال مصاحبه خود با رسانه ­های فرانسه درصدد بود تا به منظور تحریک افکار عمومی فرانسه، حمله به ترکیه را حمله به فرانسه قلمداد نماید. گفتنی است پس از سقوط ۲ فروند از جنگنده­ های متجاوز ترکیه توسط پدافند هوایی ارتش سوریه، تلاش هایی برای مداخله ناتو در بحران سوریه صورت گرفت که بدلیل بحران اقتصادی حاکم بر اتحادیه اروپا و نگرانی حزب حاکم آمریکا از فرورفتن منطقه به ورطه یک جنگ فراگیر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ناکام ماند.

در ارتباط با اهداف و پیامدهای اقدام اسرائیل برای ترغیب ناتو جهت مداخله در بحران سوریه می­ توان به نکات زیر اشاره کرد:

۱- اسرائیل درصدد است تا با طرح حمله ناتو، عزم سوریه برای مقابله با مداخلات خارجی را تضعیف نماید؛

۲- اسرائیل درصدد است با افزایش احتمال مشارکت ناتو در تهاجم به سوریه، امید معارضان و کشورهای منطقه برای ادامه تعارض با نظام سوریه را تقویت نماید؛

۳- نتانیاهو درصدد است با ترغیب ناتو به مشارکت در بحران، جایگاه آمریکا در تحولات سوریه را تعدیل نماید.

۴- با این حال به نظر می­ رسد مواجهه اتحادیه اروپا با خطر فروپاشی، همانند نوبت پیشین مانع از مداخله نظامی اعضای ناتو در بحران سوریه خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.