تلاش غرب برای ایجاد محدودیت فرهنگی ایران اسلامی بی نتیجه است

به گزارش شامگاه یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید محمد حسینی در آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران که در تالار وحدت برگزار شد، گفت: به رغم تلاش غرب برای ایجاد محدودیت های فرهنگی برای ایران اسلامی، حضور ۱۰۷ کشور خارجی در جشنواره فیلم کوتاه نشان داد که جشنواره های ایرانی در زمینه بین المللی با محدودیت روبرو نیستند.

وی به سفر اخیر خود به کشور روسیه و تمجید مسوول فرهنگی این کشور از سینمای ایران اشاره کرد و یادآور شد: سینمای ایران از معنویت و صیمیت خاصی برخوردار است و هنر هفتم در کشورمان با آنچه در هالیوود به مخاطب عرضه می شود تفاوت دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به حضور دو هزار فیلم کوتاه از فیلمسازان کشورمان در جشنواره فیلم کوتاه تهران اشاره کرد و توضیح داد: تولید فیلم کوتاه سکوی پرتاب علاقه مندان برای حضور در سینمای بلند است و جوانان مستعد با حضور در این عرصه می توانند راه حضور اثرگذار در سینمای بلند را تجربه کنند.

حسینی یادآور شد: انتقال تجربه پیشکسوتان به فیلمسازان جوان امری ضروری است و انتقال تجربیات و دانش فیلمسازان پیشکسوت موجب هموار شدن راه پیش روی فیلمسازان جوان برای رسیدن به سر منزل مقصود می شود.

وی با یادآوری اینکه ایران اسلامی در سال های اخیر در عرصه های مختلف صنعتی و هسته ای پیشرفت های چشمگیری داشته است گفت: جوانان انتظار نداشته باشند که راه ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کنند و باید با شناسایی و برطرف کردن نقاط ضعف و پذیرش برخی شکست ها خود را برای رسیدن به اهداف مورد نظر آماده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری دوره های آموزشی در انجمن سینمای جوانان ایران را امری مطلوب دانست و اظهار امیدواری کرد که تمهیدی برای نمایش فیلم های کوتاه در سالن های سینمایی و یا شبکه نمایش خانگی اندیشیده شود.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران که از ۱۰ تا ۱۶ مهرماه در پردیس سینمایی ملت کار خود را آغاز کرده بود امشب در مراسمی در تالار وحدت با معرفی برگزیدگان به کار خودپایان داد.

فراهنگ**۱۹۸۳**۳۴۰۴

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.