تلاش فرانسه برای احداث پایگاه نظامی در لیبی

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه الشروق گزارش داد: کارشناسان نظامی فرانسوی در حال بررسی تاسیس پایگاه نظامی فرانسوی در خاک لیبی به ویژه در اطراف شهر سرت لیبی و منطقه “راس لانوف” نفت خیز هستند.

بر اساس اسناد رسمی وزارت دفاع لیبی، در۲۸آگوست گذشته یک هیئت نظامی فرانسوی برای هماهنگی با مقامات لیبیایی در زمینه احداث پایگاه نظامی فرانسوی در خاک این کشور وارد لیبی شده است.

در یکی از این اسناد که مکاتبه سرتیپ ستاد “صقر آدم الجروشی” فرمانده نیروی هوایی با مسئولان پایگاه نظامی “القرضابیه” است به حضور هیئت نظامی فرانسوی در ۲۸ آگوست و حضور یک هفته ای آنها اشاره شده است.

در این سند همچنین از اهداف دیدار هیئت فرانسوی که توسعه پایگاه القرضابیه و دیگر تاسسیات اطراف آن است پرده برداشته شده است.

همچنین تصاویر برخی از اعضای این هیئت فرانسوی فاش شده و مشخص شده است که آنها صرفا مهندس و کارشناس نظامی نیستند، بلکه  نیروهای ویژه هستند.

الشروق آورده است : این تحولات در لیبی  همزمان با تلاشهای فرانسوی ها برای عملیات علیه گروههای مسلح در شمال مالی است.

ناظران بر این باورند که پایگاه نظامی فرانسوی ها در لیبی با هدف اقدامات لجستیکی از خاک فرانسه به سوی کشورهای ساحل آفریقا در صورت عملیات نظامی است به  ویژه اینکه الجزایر به علت مخالفت با دخالت نظامی غرب در منطقه ساحل آفریقا اجازه عبور این نیروها را نمی دهد.

این در حالی است که برخی دیگر از ناظران بر این اعتقادند که  هدف اصلی احداث پایگاه نظامی فرانسوی در لیبی تسلط بر میدانهای نفتی لیبی به ویژه در حد فاصل البریقه و راس لانوف تا سرت است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.