تلاش کشور‌های غربی در جهت سوق دادن مسائل سوریه به بند هفتم منشور سازمان ملل متحد

افقهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کشورهای غربی و بویژه آمریکا تلاش دارند تا مسائل سوریه را به بند هفتم منشور سازمان ملل متحد کشانده و اجازه دخالت نظامی را علیه این کشور صادر کنند.

سید هادی سید افقهی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس پاریس با محوریت مسائل سوریه گفت: نشست پاریس در راستای حمایت از گروه های تروریستی و ضد دولتی و از طرفی ایجاد فشار و تشدید تحریم ها برعلیه دولت “بشار اسد” برگزار شده بود.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه افزود: کشورهای غربی و بویژه آمریکا تلاش دارند تا مسائل سوریه را به بند هفتم منشور سازمان ملل متحد کشانده و اجازه دخالت نظامی را علیه این کشور صادر کنند.

 افقهی تصریح کرد: این اجلاس نه تنها به حل مسئله سوریه کمکی نخواهند کرد بلکه باعث افزایش جنگ و تشدید آشوب ها و نبردهای داخلی در این کشور خواهد شد.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به عدم حضور روسیه و چین در اجلاس پاریس خاطرنشان کرد: عدم حضور دو کشور روسیه و چین در این اجلاس نشان دهنده بروز اختلاف های عمیق در حل مسئله سوریه بوده و باید گفت که راه حل خروج از این بحران تنها با پافشاری این ملت بر خواسته ها و آرمان های مشروع خود میسر خواهد شد./س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.