تلاش مستکبران برای ضربه زدن به قشرهای علمی و دینی در ایران

۲۷م آذر ،

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان، آینده و پیشرفت کشور را در گرو هماهنگی و هم‌دوشی حوزه و دانشگاه دانست و گفت: هدف اصلی مستکبران، ضربه زدن بر پیکره این دو قشر علمی و دینی است.

محمدرضا مرندی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح بنیانگذار وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: روز وحدت حوزه و دانشگاه، یادآور مجاهدت‌های علما و اندیشمندان در حوزه‌های علمیه و محیط‌های دانشگاهی است و از سوی دیگر،  تنفر دشمنان و بیگانگان از اتحاد مسلمانان به ویژه وحدت قشرهای آگاه علمی را خاطرنشان می‌سازد.

وی با بیان اینکه یکی از شخصیت‌هایی که برای وحدت حوزه و دانشگاه تلاش فراوان انجام داد، شهید آیت الله مفتح بود، ادامه داد: شهیدمفتح، عنصری بسیار فعال در مسایل اجتماعی و سیاسی محسوب می‌شد که فعالیت‌های ایشان در مسایل اجتماعی و سیاسی و آشنایی که از نزدیک با حوزه و دانشگاه داشت، منجر شد تا به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه پی ببرد. 

مرندی آینده و پیشرفت کشور را در گرو هماهنگی و هم‌دوشی حوزه و دانشگاه دانست و با بیان اینکه هدف اصلی مستکبران، ضربه زدن بر پیکره این دو قشر علمی و دینی است، گفت: دشمنان نظام همواره در پی تحقق اهداف شوم خود می باشند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی یکی از راه‌های همکاری حوزه و دانشگاه را فراهم کردن زمینه وحدت فکری میان این دو قشر  دانست و تصریح کرد: دانشگاهیان مسلمان با مبانی دینی و اصول اعتقادی، آشنایی کامل می‌یابند و قشر روحانی نیز در مسایل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از علوم دانشگاهیان بهره می‌گیرند.

 وی با اشاره به آثار و نتایج دوگانگی وحدت حوزه و دانشگاه  افزود: دوگانگی سیاسی و دور شدن این دو مرکز حائز اهمیت از یکدیگر، می‌تواند آثار منفی در جامعه بر جای بگذارد. پراکندگی و ناهماهنگی در تصمیم‌گیری، ضعف در اجرای برنامه‌ها،  از بین رفتن سرمایه‌های مادی و معنوی در کشور از جمله پیامدهای منفی این دوگانگی خوهد بود.

دبیر کل جبهه دانشگاهیان انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به آثار مثبت وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: وحدت و همکاری حوزه و دانشگاه فوایدی چون اجرای مطلوب برنامه‌ها، ارائه چهره خدمتگزار از دولت اسلامی و بسته شدن راه بر عناصر نفوذی را به دنبال دارد که در نتیجه، نخبگان فکری هر دو نهاد باید با توجه به تبعات ذکر شده، به فکر وحدت بنیادین این دو پایگاه فکری و معنوی جامعه باشند و زمینه همکاری هر چه بیشتر این دو مرکز حساس را بوجود بیاورند.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه به این معنا نیست که اهداف و کارکردهای این دو نهاد آموزشی یکسان باشد، خاطرنشان کرد:  دانشگاه باید بپذیرد که حوزه در جای خود با توجه به واقعیت‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه، وجودش امری ضروری است و حوزه هم باید بپذیرد که وجود دانشگاه در کشور، برای پیشرفت علمی و فرهنگی، ضرورت دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.