تلاش معاونت علمی برای کمک به تجاری سازی طرح‌های نمایشگاه «علم تا عمل»

معاون علمی و فناوری رییس جمهور از تلاش این معاونت برای تجاری سازی طرح های شرکت کننده در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی«علم تا عمل» طی سال سال آینده خبرداد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دکتر نسرین سلطان‌خواه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی «علم تا عمل» که عصر پنج‌شنبه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهارکرد: پایان سومین جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل آغازی دیگر برای تلاش‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

وی افزود: تولید و ساخت یک کالا، ۳۰ درصد یک فعالیت است اما ۷۰ درصد کار و تلاش باید برای ورود یک کالا به بازار و ماندن آن صورت بگیرد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به ثبت بیش از دو هزار و ۸۰۰ طرح فناورانه در سامانه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی «علم تا عمل» گفت: تمامی اطلاعات این طرح‌ها وارد فن‌ بازار ملی خواهد شد و در طول یک سال آینده معاونت علمی و فناوری تلاش خواهد کرد که برای این طرح‌ها سرمایه‌گذار جذب شده و در برنامه‌های حمایتی به تجاری‌سازی برسند. همچنین اداره کل تجاری‌سازی و ارتباط دانش و صنعت معاونت نیز باید در جهت تجاری‌سازی طرح‌های حاضر در سامانه تلاش کند.

وی افزود: انتصاب هیات عامل و مدیر عامل صندوق ملی نوآوری و شکوفایی نویدبخش فعالیت این صندوق مهم در کشور است که امیدواریم بتواند به عنوان پشتوانه‌ تجاری‌سازی در کشور نقش بازی کند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.