تلاش می‌کنیم روابط خود با ایران را در بهترین وضعیت حفظ کنیم

کره جنوبی:

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه که بنا به دعوت رسمی همتای کره‌ای خود در راس هیاتی به کره جنوبی سفر نموده، بعداز ظهر روز جمعه دوم خردادماه، با آقای یونگ بیونگ سه وزیر امور خارجه کره‌جنوبی دیدار و در زمینه توسعه و تقویت روابط دو جانبه و تشریح تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نطر نمود.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در زمینه روابط دو جانبه عنوان نمودند که ملت ایران، مردم کره را مردم صلح طلب و دست تلقی می‌کنند و در تاریخ روابط دو کشور نقطه منفی وجود ندارد. ایشان به تلاش‌های خوب دولت تازه ایران برای ایجاد ارتباطات خوب بین‌المللی اشاره نموده و به تشریح آخرین تحولات سوریه، عراق و افغانستان پرداخته و برگزاری انتخابات در عراق و افغاستان و اماده شدن سوریه برای برگزاری انتخابات سالم را از تحولات مثبت این منطقه قلمداد نموده اند.

رحیم پور در زمینه مذاکرات هسته‌ای اظهار نمود که هر چند در خصوص پرونده اتمی اختلاف نظراتی وجود دارد ولی روند کلی این پرونده مثبت می باشد و ما امیدواریم که توافق نهایی بین ایران و گروه ۱+۵ هر چه زودتر به امضا برسد. نقطه عطف این مذاکرات آن است که طرف غربی حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت شناخت. رحیم‌پور بار دیگر مراتب تاسف و تاثر خود را اتفاق عرق شدن کشتی مسافربری این کشورابراز داشت.

وزیر امور خارجه کره‌جنوبی ضمن تشکر فراوان از ابراز همدردی دولت و ملت ایران بویژه ارسال پیام تسلیت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، اظهار نمود که کره‌جنوبی برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران اهمیت و ارزش ویژه‌ای قائل بوده و همواره سعی نموده که آن را در بهترین شرایط حفظ نماید هر چند در برهه‌هایی این روابط با فراز و فرودهایی همراه بوده است.

وی با اشاره به تبادل هیات‌های سیاسی و پارلمانی میان دو کشور ابراز امیدواری نمود که تحولات مثبتی که در رابط دو کشور ایجاد شده، سبب گسترش روابط در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گردد.

وزیر امور خارجه کره‌جنوبی به تشریح اقدامات دولت متبوع خود در زمینه استقرار صلح و ثبات در شبه جزیره کره عنوان نموده و نقش ایران برای نیل به این هدف را ضروری ارزیابی نمود.

وی گفت که مردم کره نسبت به فرهنگ ، تمدن و مردم ایران احترام بسیاری قائلند و ما علاقمندیم برنامه‌های مشترک فرهنگی میان دو کشور را افزایش دهیم.

وی با اشاره به توافقات هسته‌ای میان ایران و قدرتهای غربی اظهار داشت شرکتهای کره‌ای با دقت این تحولات را دنبال می‌کنند و علاقمند به توسعه همکاریهای خود در حوزه‌های اقتصادی و تجاری با ایران می باشند.

در این ملاقات سفیر کشورمان در کره‌جنوبی و بعضی دیگر از مقامات وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.