تلاش نتانیاهو برای تحت فشار گذاشتن جامعه بین‌المللی علیه ایران

بنیامین نتانیاهو تهدید به حمله علیه ایران را تشدید کرد و گفت که اگر قدرت‌های جهانی از تعیین خط قرمز برای برنامه هسته‌یی ایران سرباز بزنند، نمی‌توانند در برابر تل‌آویو چراغ قرمز قرار دهند.
خبرگزاری رویترز از بیت المقدس گزارش داد: بینامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که روز سه‌شنبه به زبان انگلیسی با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت‌ که « جهان به اسراییل می‌گوید صبرکن هنوز زمان باقی است. و من می‌گویم برای چه صبر کنیم؟ تا کی صبر کنیم؟ آن‌هایی که در جامعه بین‌المللی از تعیین خط قرمز در قبال ایران خودداری می‌کنند، به لحاظ اخلاقی حق ندارند در برابر اسراییل چراغ قرمز بگذارند. »
او که رژیم متبوعش دارنده صدها کلاهک هسته‌یی است، با متهم کردن ایران به تلاش برای تولید چنین تسلیحاتی افزود: اکنون اگر ایران بداند که هیچ خط قرمزی وجود ندارد، اگر بداند هیچ ضرب‌الاجلی وجود نداری، چه‌کار خواهد کرد؟ دقیقا کاری را که در حال آنجام آن است. و بدون هیچ‌گونه دخالتی آن را به سمت دستیابی به قابلیت تسلیحات هسته‌یی و بعد از آن بمب هسته‌یی ادامه می‌دهد.
رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران صبح سه‌شنبه در یک نشست خبری درباره اظهارات مقام رژیم صهیونیستی گفت: این که مقامات این رژیم چه چیزهایی را اعلام می‌کنند اصلا اهمیت ندارد. رژیم صهیونیستی در جایگاهی نیست که بخواهد درباره فعالیت هسته‌یی صلح‌آمیز کشورمان اظهارنظر کند. متهم اصلی در خاورمیانه رژیم صهیونیستی است و همه تلاش‌ها برای عاری کردن منطقه خاورمیانه از سلاح‌های هسته‌یی متوجه همین رژیم نامشروع است و اظهارنظرهای آن‌ها هیچ جایگاه و مخاطبی ندارد.
این گزارش حاکی است: استفاده از واژه “ضرب‌الاجل” توسط نتانیاهو در کنفرانس خبری با مقامات دولت بلغارستان که به تل‌آویو سفر کرده‌اند، ظاهرا واکنشی به سخنان هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکاست که گفته بود آمریکا در رابطه با ایران خط قرمزی تعیین نخواهد کرد.
این در حالی است که ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌یی خود تاکید داشته است و علاوه بر این تا کنون هیچ مدرک معتبری که نشان دهنده انحراف در برنامه صلح‌آمیز ایران باشد، مشاهده نشده است.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.