تلاش نظام سلطه جهانی برای ایجاد انحراف در موج عظیم بیداری اسلامی

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی‌گفت: نظام سلطه جهانی از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود برای‌ جلوگیری و ایجاد انحراف در موج عظیم بیداری اسلامی در عربستان استفاده می‌کند.

مجید صفا تاج در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به اوضاع اخیر عربستان و آغاز موج  بیداری اسلامی در این کشور، گفت: همزمان با آغاز موج عظیم بیداری اسلامی پیش بینی می‌شد که مردم آزادی‌خواه عربستان روزی یه این موج  عظیم بپیوندند اما  به دلیل حاکمیت اقلیت بر اکثریت و عدم توجه حکام دیکتاتور به سرنوشت مردم، این موج عظیم همچون آتشی در زیر خاکستر باقی مانده است.

وی افزود: شرایط داخلی عربستان با سایر کشورهای منطقه که بیداری اسلامی در آنجا نفوذ کرده متفاوت بوده و آن هم به دلیل ذخایر عظیم نفتی است، بنابراین نظام سلطه جهانی از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود برای جلوگیری و ایجاد انحراف در موج عظیم بیداری اسلامی در عربستان استفاده می‌کند.

صفا تاج در ادامه  تاکید کرد: کشورهای غربی و عربی منطقه مانند عربستان میلیون ها دلار در حوزه های رسانه ای، جنگ روانی و  حوزه های نظامی هزینه می کنند چرا که می دانند این موج بیداری اسلامی قطعا به کشورهای عربستان و سایر کشورهای دارای حکام دیکتاتور و مستبد خواهد رسید.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به تلاش مقامات سعودی در جهت منحرف کردن افکار عمومی نسبت به جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: حکام دیکتاتور آل سعود همواره از سیاست‌های خصمانه دیرین خود علیه ایران استفاده می‌کنند و با متهم کردن کشورمان به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه  سعی دارند نقش چشمگیر ایران  در معادلات  منطقه ای و بین المللی را تحت تاثیر قرار داده اما این در حالی است که مردم مسلمان منطقه پیام انقلاب اسلامی ایران و موقعیت کشورمان را به خوبی درک کرده اند.

“انتهای یام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.