تلاش ها برای آزادی ابربدهکار بانکی شدت گرفت

۲۳م اسفند ،

فشارها به قوه قضائیه برای آزادی ابربدهکار بزرگ بانکی که چند روز پیش بازداشت شد، شدت گرفته است.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، ” ح.ب.د” که بدهی فراوانی به سیستم بانکی کشور دارد، پس از چند سال فرار از محکمه عدالت، در روزهای قبل بازداشت شد.

با این حال، فشار بر قوه قضائیه برای آزاد کردن وی از سوی اصحاب قدرت و انحراف، شدت گرفته است. وی تاکنون چندین بار و در سال‌های قبل در دوره مدیریت پیشین قوه قضائیه بازداشت شده، اما نهایتا آزاد شده بود!

“ح.ب.د” از جمله اشخاصی است که نه تنها دارای پرونده های کلان بانکی است، بلکه دارای تخلفات گسترده‌ای در زمین‌خواری، نفت و فرآورده‌های نفتی و قاچاق است.

با توجه به حجم گسترده تخلفات صورت گرفته، پرونده این فرد از پیچیدگی‌های فراوانی برخورداراست، که در صورت برخورد مناسب، امید است بخش عمده ای ازمنابع مالی که از بیت‌المال تضییع شده‌است، به دستگاه‌های دولتی و عمومی باز گردد.

رئیس قوه قضائیه بارها بر عزم این دستگاه در برخورد با مفاسد اقتصادی، تاکید کرده است. آملی لاریجانی اخیرا نیز گفت: مهر پارسال در قضیه فساد بزرگ اقتصادی گفتم که در برخورد با این گونه مفاسد، عازم و جازم هستیم و قضات توانا، با سابقه و متدینی مسئول این پرونده شدند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: همان زمان گفتم وقتی قوه قضائیه در مراحل برخورد با مفاسد با شدت و قاطعیت عمل می کند سر و صداها و تخریب ها آغاز می گردد و این پیش بینی محقق شد، اما باید کار خود را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار ما ، مقام معظم رهبری اخیرا” با انتقاد از روند مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کردند:” چند سال قبل از این، بنده دربارهٔ‌ى فساد اقتصادى، به رؤساى قوا نامه دادم. خب، با فساد اقتصادى مبارزه کنید. به زبان گفتن که مطلب تمام نمی شود؛ عملاً با فساد مبارزه کنید. هى بگوئیم مبارزه با فساد اقتصادى. خب، کو؟ در عمل چه کار شد؟ چه کار کردید؟ اینهاست که انسان را متأثر میکند.”

با توجه به اینکه دستگیری”ح.ب.د” بعد از چندسال از گذشت تخلفات عمده وی صورت می‌گیرد بنظر می رسد قوه قصاییه عزم خود را برای برخورد عملی با اینگونه اشخاص جزم کرده است و تحت تاثیر فشارهای منحرفان قرار نخواهد گرفت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.