تلاش همگانی راهکار برون رفت از شرایط نامناسب تغذیه ای است

۸فروردین ۱۳،

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:با توجه به بهداشت و ایمنی پایین مواد غذایی و توزیع ناعادلانه غذا در بین مردم جهان، تلاش همگانی و مشارکت فعال همه اشخاص جوامع مختلف در زمینه آموزش بهداشت و ایمنی غذا ، راهکار برون رفت از شرایط نامناسب تغذیه ای است.

محمد کاظم شفیعی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  آلودگی های غذایی و بیماری های مرتبط غذا، از جمله مشکلات و معضلات بسیار مهم در اغلب مناطق جهان است و هزینه های جانی و مالی بسیاری را بر جوامع تحمیل می کند.

وی با بیان اینکه راهکارهای متعددی برای پیشگیری از بیماری های ناشی از غذا وجود دارد تصریح کرد:  این راهکارها عمدتا با همکاری های بین بخشی و بین المللی همه کشورها باید صورت گیرد و در صورتیکه این مهم اتفاق نیافتند، نمی توان به حل مشکلات موجود بهداشتی و ایمنی مرتبط با  مواد غذایی امید چندانی داشت.
 
شفیعی با اشاره به لزوم تلاش گسترده همه اشخاص جامعه در حل مشکلات غذایی،  تاکید کرد: با توجه به بهداشت و ایمنی پایین مواد غذایی و توزیع ناعادلانه غذا در بین مردم جهان، تلاش همگانی و مشارکت فعال همه اشخاص جوامع مختلف در زمینه آموزش بهداشت و امینیت غذا،  راهکار برون رفت از شرایط نامناسب تغذیه است.
 
وی یاد آور شد:  بخش عمده ای از مواد غذایی که به دست مصرف کنندگان در نقاط مختلف جهان می رسد،  آلوده است و البته نمی توان با امکانات موجود و شرایط تولید غذا، آلودگی های غذایی را به طور کامل حذف کرد.
 
شفیعی با بیان اینکه آگاهی اغلب مصرف کنندگان و تولید کنندگان در  خصوص تولید مصرف مواد غذایی به صورت بهداشتی و ایمنی پایین است،اظهار داشت:  می توان با آموزش همگانی مردم، جلب کمک ها و مشارکت های همه اشخاص جوامع مختلف و مدیریت مناسب بهداشتی و ایمنی غذا،  وضعیت کنونی را اصلاح کرد.

وی خاطر نشان کرد: افزایش آگاهی مردم در خصوص بیماری های ناشی از غذا،  خطرات و عوارض بعضی از غذاها و عملکرد ها بر سلامتی و همچنین ایجاد حس مسئولین پذیری در مردم،  موضوعات فراموش  شده ای است که باید مورد توجه مسئولان دولتی و متصدیان بهداشتی در جهان قرار گیرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.