تلاش وقیحانه رسانه‌های دولت علیه قوه قضائیه در پرونده مرگ وبلاگ نویس

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رئیس قوه قضائیه با اشاره iبه جوسازی بعضی رسانه‌های حامی دولت در مورد مرگ وبلاگ نویس گفت: آنقدر این تبلیغات شور بود که پایگاه اینترنتیهای وابسته iبه دولت گفته‌اند حالا معلوم می‌شود سبب رئیس جمهور برای بازدید از زندان اوین چه بوده که باید بگویم این تلاش‌ها وقیحانه است.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی صبح پنجشنبه در جمع روسای دادگستری سراسر کشور با اشاره iبه اصل ۱۵۶ قانون اساسی در مورد استقلال دستگاه قضا گفت: از همه روسای دادگستریهای کشور می‌خواهیم iبه دور از جوسازی‌های سیاسی فضای حاکم بر کشور و فضای رسانه‌‌‌ای در احکام خود استقلال داشته باشند.

وی با اشاره iبه نامه نگاری‌های اخیر میان قوا گفت: این نامه نگاری‌ها نشان از مشی استقلال دستگاه قضا بود و قوه قضائیه پای استقلال خود ایستاده است. قوه قضائیه با کسی سر جنگ ندارد و بدون استقلال صحبت از عدالت کردن بی پایه و اساس است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه بعضی از آرای قضات کمی ضعیف است گفت: روسای دادگستری‌ها باید بر آرای قضات iبه صورت رندوم نظارت کنند و حتی جلسات نقد آرا بگذارند.

وی با انتقاد از بعضی رسانه‌ها گفت: یکی از اشکالات موجود در رسانه‌ها پرداختن iبه آرا است. iبه عنوان مثال در موضوع مرگ وبلاگ نویس ایرانی جوسازی‌های عظیمی هم از سوی رسانه‌های خارجی و بعضی رسانه‌ها بر علیه قوه قضائیه انجام شد. این اتفاق ناگوار بود و من در همان لحظه اول iبه دادستان تهران گفتم بدون در نظر گرفتن جوسازی‌ها با قدرت و اقتدار پرونده را رسیدگی کنند ولی متاسفانه بعضی رسانه‌ها در خارج از کشور و حتی داخل کشور طوری حرف می‌زنند که انگار مقصر دستگاه قضایی بوده است.

رئیس دستگاه قضا افزود: iبه طور مثالً‌ می‌گویند کهریزک دو ایجاد شده است ولی قاطعانه می گویم اگر تخلف در نیروی انتظامی رخ داده شده باشد برخورد قاطع خواهیم کرد ولی اینکه ماموری تخلف کرده و نیروی انتظامی را بکوبیم صحیح نیست. آنقدر این تبلیغات شور بود که پایگاه اینترنتی‌های وابسته iبه دولت گفته‌اند حالا معلوم می‌شود سبب رئیس جمهور برای بازدید از زندان اوین چه بوده که باید بگویم این تلاش‌ها وقیحانه است و این موضوع ربطی iبه بازدید از اوین ندارد.

آملی لاریجانی با بیان اینکه اصل اتفاق برای دستگاه قضا مشخص نیست، گفت: اینکه دستگاه قضا را متهم می‌کنند صحیح نیست و iبه این رعایت امنیت ملی کشور نمی‌‌گویند. نباید حرف‌‌های نادرست و ناپخته را در میدان دشمن بریزیم. اگر ما راه درست برویم خدا آبروی ما را درست می‌کند. iبه iبه گفتن چند رسانه برای ما ثروت نیست زیرا خیر ذات تقوا است. از همین جا از دادستان کل و دادستان تهران می‌خواهم از راه شرعی و قانونی پرونده را دنبال کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.